تحلیل بنیادی و تکنیکال وبملت | مقاومت جدی بر روی چه قیمتی است؟

تحلیل بنیادی و تکنیکال وبملت | مقاومت جدی بر روی چه قیمتی است؟

وبملت امروز را از محدوده‌ صفر تابلو و حتی اندکی مثبت هم شروع کرد، اما در ادامه با گذشت یک ساعت از آغاز بازار قیمت به محدوده‌ 400 تومان برگشت و در پایان با قرار گرفتن زیر این سطح عملا روز منفی را پشت سر گذاشت. مقاومت جدی وبملت کجاست؟

به گزارش نبض بورس، وبملت امروز را از محدوده‌ صفر تابلو و حتی اندکی مثبت هم شروع کرد، اما در ادامه با گذشت یک ساعت از آغاز بازار قیمت به محدوده‌ 400 تومان برگشت و در پایان با قرار گرفتن زیر این سطح عملا روز منفی را پشت سر گذاشت. در پایان با معامله نزدیک به 300 میلیون برگه سهم که در 10 روز گذشته بالاترین حجم محسوب می‌شود و پایانی 0.8 درصد منفی بسته شد.

تحلیل بنیادی وبملت

جمع درآمد تسهیلات بانک ملت در بهار 99 به میزان 6.4 هزار میلیارد تومان بوده که طی فصول بعدی رشد کرده و در زمستان به 16.3 هزار میلیارد تومان رسیده بود. در بهار سال جاری درآمد تسهیلات به عنوان اولین فصل سال با توجه به تعطیلات سنتی ایران 11.9 هزار میلیارد تومان بوده است که 85 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

از طرفی فاصله درآمد تسهیلات از سود سپرده در بهار سال گذشته 2.79 هزار همت بوده، در زمستان به 3.15 هزار میلیارد تومان رسیده و در بهار 1400 به عنوان اولین فصل سال 4.5 هزار میلیارد تومان است. به عبارتی فاصله درآمد از هزینه سپرده در بهار 1400 نسبت به بهار سال گذشته رشد 62 درصد نشان می‌دهد.

 

نهایتا باید گفت که روند تراز عملیاتی مثبت بانک ملت بصورت مستمر و با شیب مثبت ملایمی ادامه دارد که در ادامه منتج به سود عملیاتی بالاتری در بانک می‌شود.

تحلیل بنیادی وبملت
 
 

بانک ملت مدت‌ها است که در محدوده‌ 400 تومان معامله می‌شود و هر بار اندکی بالاتر یا پایین‌تر با واکنش بازار مواجه می‌شود و هنوز موفق به رشد متناسب با بازار نشده است علی رغم گزارش‌ها و موقعیت بنیادی خوبی که دارد.
وبملت بر روی 420 تومان معادل فیبوی 0.23 اصلاح اخیر مقاومت دارد این در حالی است که در محدوده‌ 380 تومان حمایت جدی سهم قرار دارد. قیمت در صورت عبور از 420 تومان شانس رشد تا محدوده‌ 550 تومان را دارد. از این رو می‌شود گفت که سهم از نسبت R/R جذابی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

  • اخبار بورس فردا یکشنبه 27 تیر 1400
  • عرضه اولیه وهامون چقدر نقدینگی می خواهد؟
  • عرضه اولیه سپید چرا متوقف است؟
  • برگزاری مجمع 15 شرکت بورسی امروز 26 تیر 1400
  • پیش بینی بورس فردا یکشنبه 27 تیر 1400
  • چه خبر از بزرگان بورس؟ | افزایش سود 52 درصدی یک پالایشی

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد