یک میلیون و 269 هزار تن کالای اساسی به 31 استان کشور ارسال شد

یک میلیون و 269 هزار تن کالای اساسی به 31 استان کشور ارسال شد

میزان حمل‌ونقل و ارسال کالاهای اساسی از بنادر جنوبی و شمالی کشور به اقصی نقاط کشورمان از ابتدای سال 1401 با افزایش بیش از دو برابری نسبت به مدت مشابه سال 1400به یک میلیون و 269 هزار تن رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، این شرکت به عنوان تامین کننده محصولات راهبردی کشاورزی در دو ماه ابتدایی امسال، توانست نسبت به ارسال یک میلیون و 269 هزار تن انواع کالاهای اساسی، شامل گندم، برنج و روغن خام به 31 استان کشور اقدام کند.

بر اساس این گزارش، در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال 1400، میزان حمل‌ونقل محصولات راهبردی از بنادر به مراکز و تاسیسات ذخیره‌سازی 570 هزار تن بود، اما با توجه به برنامه‌ریزی به عمل آمده، این شرکت امسال در همین مدت، توانست این میزان را 123 درصد افزایش داده و به رکورد جدیدی در زمینه جا به جایی این محصولات برسد.

این گزارش می‌افزاید، بندر امام، بندر عباس، بندر چابهار، بندر انزلی و بندر امیرآباد از جمله مبادی ورودی کالاهای اساسی به کشور هستند که در این میان، ارسال کالا از مبدا بندرعباس به نقاط مختلف کشور از ابتدای سال جاری با رشد 8 برابری نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته به 373 هزار تن رسید.

بنابر این گزارش، بندر امام به عنوان مبدا اصلی ورود کالاهای اساسی به کشور با رشد 84 درصدی نسبت به سال 1400 با ارسال 552 هزار تن کالا بین بنادر در کشور رکورددار بوده است، ضمن اینکه ارسال محصولات استراتژیک از بندر انزلی 93 درصد، از بندر چابهار 61 درصد و از بندر امیرآباد 8 درصد رشد داشته است.

گفتنی است، تامین کالاهای اساسی در قالب محصولات کشاورزی یکی از ماموریت‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران است و این شرکت با تلاش شبانه‌روزی از طریق رصد بازارهای بین‌المللی و داخلی و رعایت صرفه و صلاح کشور به منظور خرید این محصولات، تمام توان خود را به کار گرفته تا جمهوری اسلامی ایران از ضریب بالایی در حوزه امنیت غذایی برخوردار باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد