افزایش 10 درصدی ظرفیت سفرهای نوروزی

افزایش 10 درصدی ظرفیت سفرهای نوروزی

معاون وزیر راه گفت: از بهمن برای سفرهای نوروزی برنامه های ما در وزارت راه صورت گرفت پیش بینی ما این است که بتوانیم...

به گزارش خبرگزاری برنا؛ افندی زاده معاون وزیر راه گفت: وزارت راه توانست با بیشتر شرکت‌های خصوصی امسال یک ظرفیت مناسبی را برای جابه جایی مسافران در زمینه حمل ونقل ایجاد کند همچنین با توجه به پیش رو بودن ماه رمضان افزایش سفر در روز‌های پایانی اسفند صورت می‌گیرد.

وی گفت: نوروز سال گذشته 6 میلیون ظرفیت حمل و نقل عمومی جاده ای ما بود که حدود یک و نیم میلیون آن در شبکه ریلی و حدود دو نیم میلیون سفرهای هوایی داشتیم همچنین حدود سه و نیم میلیون هم در بخش دریایی سفر صورت گرفت.

افندی زاده گفت: از بهمن برای سفرهای نوروزی برنامه های ما در وزارت راه صورت گرفت پیش بینی ما این است که بتوانیم امسال 10 درصد ظرفیت سفرها را افزایش دهیم. پیش بینی آغاز سفرهای ما از 24 اسفند تا 15 فروردین خواهد بود امسال هم برای اولین بار شورای هماهنگی وزارت راه مسيول سفرهای نوروزی خواهد بود.

وی گفت: ما در نوروز افزایش قیمت نخواهیم داشت و این موضوع بعد از سفرهای نوروزی تصمیم گیری می شود، اگر در غیر این صورت افزایش قیمتی به خصوص در بخش هوایی صورت گرفت افراد اطلاع دهند تا بازرسان ما سریع موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: قرار بود سازمان برنامه و بودجه مبلغی را برای این طرح در نظر گرفته ،همچنین در خصوص شیوه های حمل و نقلی دیگر از جمله هوایی و ریلی نیز آماده سازی استان ها برای تجهیز پایانه ها، ترمینال‌های فرودگاهی و ایستگاه‌های راه آهن و تدوین برنامه های مفرح متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در حال انجام است. آماده سازی ناوگان هوایی و ریلی نیز برای ارايه خدمات مطلوب تر در دستور کار استان هاست. در ایام نوروز هزار و 200 واگن برای جابه جایی و خدمات رسانی مسافران در نظر گرفته شده است.

افندی زاده در خصوص افزایش ظرفیت قطار تهران مشهد هم گفت: از این تعداد 50درصد ظرفیت در مسیر تهران به مشهد بکارگیری خواهد شد. در صورت تامین اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه این شرکت شاهد رشد 10 درصدی تعداد صندلی‌های قطار برای جابجایی مسافر در این ایام خواهد بود. پیک سفرهای نوروزی از 24 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

در انتها افندی زاده بر الزام شرکت های هواپیمایی بر فروش بلیت در چارچوب قیمت های مصوب تاکید کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد