تمهیدات دولت برای تامین میوه شب یلدا و عید

تمهیدات دولت برای تامین میوه شب یلدا و عید

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای تامین میوه شب یلدا و شب عید صورت پذیرفته و هیچ مشکلی وجود ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 محمدمهدی برومندی اظهار داشت: همه ساله دولت برای تهیه دو میوه سیب و پرتقال شب عید برای تنظیم بازار ورود می‌کند و ذخیره سازی این محصولات صورت می‌پذیرد که امسال این کار براساس قانون به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

او گفت: از چند ماه قبل که برداشت سیب شروع شده و الان که برداشت پرتقال شمال در حال انجام است ذخیره سازی آغاز شده و این مهم در بهمن ماه هم که پرتقال در استان‌های جنوبی برداشت می‌شود ادامه می‌یابد.

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی افزود: کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی در حال خرید و ذخیره سازی سیب و پرتقال است و، چون بعد از دو سال ویروس کرونا تا حدی ضعیف شده و ممکن است رفت و آمد‌ها و دید و بازدید‌ها زیاد شود تمهیدات لازم پیش بینی شده که ذخیره سازی این دو میوه برای شب عید نسبت به دو سال قبل افزایش یابد.

برومندی گفت: در سال‌های گذشته 30 هزار تن سیب و همین مقدار پرتقال برای شب عید ذخیره سازی می‌شد در حالی که امسال ذخیره سازی هر یک از این محصولات به 50 هزار تن افزایش یافته است.

او افزود: برای ایام نوروز به هیچ وجه در میزان مراکز توزیع مشکلی وجود ندارد و مقرر گشته سازمان تعاونی روستایی نیز سفارشات اینترنتی را برای تحویل میوه با قیمت مصوب در درب منازل راه اندازی کند.

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی گفت: به طور مرتب بازار رصد می‌شود و هر روز جلسه ستاد امنیت غذایی برای این موضوع برگزار می‌شود.

برومندی افزود: جلسات مختلفی نیز برای تامین میوه شب یلدا انجام شده و متناسب با تقاضا عرضه میوه وجود خواهد داشت و هیچ مشکلی در تامین نیست و توزیع هم مدیریت می‌شود، به عنوان مثال مقرر گشته در تهران ساعت فعالیت میادین میوه و تره بار افزایش یابد و میزان محصولی که در این میادین عرضه می‌شود نیز بیشتر شود.

او گفت: بخش کشاورزی با تولید 134 میلیون تن محصول علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور با صادرات محصولات مازاد ارزآوری خوبی برای کشور داشته است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد