کف کانال نزولی هدف تکنیکالی شاخص کل است

کف کانال نزولی هدف تکنیکالی شاخص کل است

ملک لی گفت: احتمال اینکه مجدد شاهد روند کاهشی شاخص کل باشیم زیاد است، مگر اینکه اتفاق یا اقدام خاصی رقم بخورد.

علی ملک لی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با تحلیل شاخص کل بورس اظهار کرد: شاخص کل بورس تهران در یک کانال نزولی کوتاه مدت قرار دارد که با برخورد به سقف این کانال، روند کاهشی خود را آغاز کرده است. به طوری که در اولین روز هفته گذشته، با عدد یک میلیون و 390 هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و با ریزش بیش از 3.75 درصدی، به تراز یک میلیون و 340 هزار واحدی رسید.

بیشتر بخوانید

  •  وضعیت سبد سهام عدالت در 10 آذر ماه

او در ادامه گفت: با توجه به این که خط وسط کانال (کوتاه مدت) نیز به سمت پایین شکسته شده، احتمال بیشتر آن است که شاخص کل تا کف کانال، روند کاهشی خود را ادامه دهد. بنابراین برای هفته پیش رو احتمال اینکه مجدد شاهد روند کاهشی شاخص کل باشیم زیاد است، مگر اینکه اتفاق یا اقدام خاصی در جهت حمایت از بورس توسط دولت انجام بگیرد.

ملک لی در رابطه با وضعیت تکنیکالی شاخص فرابورس نیز گفت: شاخص کل فرابورس نیز در یک کانال کوتاه مدت نزولی قرار داد و از دیدگاه تکنیکال شبیه شاخص کل رفتار کرده است. این شاخص در روز شنبه با عدد 19 هزار و 900 واحد کار خود را آغاز کرد و در پایان هفته و با کاهش حدود 3.7 درصدی، به عدد 19 هزار و 200 واحد رسید. انتظار داریم شاخص مذکور با رسیدن به محدوده باکس سبز رنگ و حمایت خط وسط کانال و ایجاد کف دوقلو, حمایت شده و روند افزایشی خود را آغاز کند. در غیر این صورت (با احتمال کمتر) این شاخص می تواند تا کف کانال نزولی خود کاهش پیدا کند.

این تحلیلگر بازار سرمایه در مورد شاخص کل هم وزن بورس نیز گفت: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است کاهش بیشتری داشت. این شاخص در روز شنبه در تراز 383 هزار واحد شروع به کار کرد و پس از 4 درصد کاهش، در پایان هفته به عدد 367 هزار واحد رسید. با توجه به اینکه شاخص مذکور کانال نزولی کوتاه مدت خود را شکسته و در حال پولبک زدن به خط روند است. همچنین در حال نزدیک شدن به ناحیه حمایتی باکس سبز رنگ که در محدوده 360 هزار واحد قرار دارد هستیم، احتمال اینکه این شاخص حمایت شده و روند صعودی خود را آغاز کند وجود دارد. قابل ذکر است که دیدگاه های مطرح شده صرفا تکنیکالی بوده و عوامل و اخبار زیادی می تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد