مردم آماده برف و باران‌های تازه باشند/‌ کاهش دما تا هشت درجه در برخی شهرها

مردم آماده برف و باران‌های تازه باشند/‌ کاهش دما تا هشت درجه در برخی شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و جنوب غرب بارش برف و باران آغاز می‌شود، این بارش‌‌ها در سطح کشور تا پایان وقت جمعه ادامه دارد.

صادق ضیايیان در گفت‌ با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و جنوب غرب بارش برف و باران آغاز می‌شود و به تدریج برخی از مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه 17 بهمن با گستره فعالیت سامانه بارشی شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور همچنین مناطقی از شمال فارس و برخی نقاط بوشهر، غرب اصفهان، استان مرکزی، قم و استان‌های واقع در دامنه جنوبی رشته کوه البرز شامل قزوین، سمنان، البرز و تهران و نیز مناطقی از شمال شرق کشور بارش برف و باران رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ در این روز با شمالی شدن جریانات روی خزر در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات شمالی کشور بارش برف خواهیم داشت که در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات شمال شرق و شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب کرمانشاه بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

ضیايیان ادامه داد: در شمال غرب بارش به صورت برف و در غرب کشور برف و باران و عمدتا برف خواهیم داشت.

وی افزود: روز جمعه بارش در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد و شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران خواهد بود. اواخر وقت جمعه موج دیگری در برخی مناطق شمال غرب و نوار غربی کشور موجب بارش می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه در مرکزی، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود و روز جمعه در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان و شمال شرق کشور وزش باد شدید داریم که در نواحی مستعد امکان خیز گردوخاک وجود دارد.

ضیايیان گفت: تا روز جمعه در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و شرق سواحل کشور کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و تا روز شنبه در شمال شرق کشور 5 تا 8 درجه کاهش دما را داریم.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود در بعدازظهر قسمتی ابری پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 12 و 4درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرم‌ مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیايیان ادامه داد: فردا در 12 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: روز آینده در تهران، کرج، اصفهان و اراک به دلیل سکون نسبی هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را داریم که در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود و در مناطق صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود، سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد