پیش بینی بورس فردا | بورس در آخرین روز معاملاتی تیرماه چگونه خواهد بود؟

پیش بینی بورس فردا | بورس در آخرین روز معاملاتی تیرماه چگونه خواهد بود؟

فردا چهارشنبه 29 تیرماه سال جاری آخرین روز معاملاتی در اولین ماه فصل تابستان را شاهد خواهیم بود. با توجه به اینکه در هفته جاری بسیاری از نماد‌ها به دلیل برگزاری مجمع متوقف بودند ارزش معاملات چندان بالا نبود و بازار بی رمقی را شاهد بودیم. در گفتگو با امیر توپچی پور کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی بورس فردا پرداخته ایم.

به گزارش نبض بورس، این هفته به دلیل آنکه آخرین هفته تیرماه است و مهلت قانونی برگزاری مجامع بیشتر نماد‌ها به پایان خواهد رسید شاهد ترافیک مجامع نماد‌ها بودیم. از ابتدای هفته با توجه به این موضوع و یک روز تعطیلی بورس در روز دوشنبه، کارشناسان اعلام کردند که بازار بی رمقی را شاهد خواهیم بود و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازار این هفته ارزش معاملات بالایی را به ثبت برساند.

در روز جاری نیز بسیاری از بزرگان بازار از جمله خودرو و خساپا به دلیل برگزاری مجمع متوقف بودند و شاخص کل با اندکی منفی به استقبال معاملات آخرین روز معاملاتی در تیرماه سال جاری رفت.

بورس فردا چگونه خواهد بود؟

امیر توپچی پور کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه و مدیرمسيول شهربورس در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: اگر بخواهیم وضعیت بازار سرمایه در روز چهارشنبه را پیش بینی کنیم با توجه به اینکه این هفته حدود 30 درصد از شرکت‌های بورسی مجمع خود را برگزار می‌کنند بازار آرامی را خواهیم داشت و بسیاری از نماد‌ها متوقف شده اند و معامله نخواهند شد و به همین دلیل ارزش معاملات پایین آمده است و انتظار حرکت خاصی را از بازار نخواهیم داشت.

توپچی پور افزود: با توجه به اینکه ارزش معاملات هم پایین آمده است و عرضه‌ها در بازار روز به روز بیشتر می‌شود و خروج نقدینگی را از بازار شاهد هستیم و انتظار می‌رود که فردا شاخص منفی باشد و بیشتر نماد‌ها در محدود‌های منفی معامله شوند، ولی این انتظار وجود ندارد که عرضه‌ها و فشار فروش بسیار بالا باشد و بیشتر بازار متعادل پیگیری خواهد شد. بیشتر نماد‌ها ممکن است که در محدوده صفر تا منفی 2 معامله شوند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ بهره بین بانکی توسط بانک مرکزی بیشتر کارشناسان معتقدند که در بلندمدت ممکن است این مسيله به ضرر بورس باشد و از طرفی نبود نقدینگی در بازار نیز باعث شده است که شاهد رشد بازار نباشیم و روز به روز افت قیمت سهام بیشتر می‌شود و برخی از نماد‌ها کف قیمت دو ساله خود را شکسته اند و به سمت پایین در حال افت هستند و این موضوع هم اتفاق چندان جالبی نیست و وضعیت بازار روز به روز نگران کننده می‌شود، ولی آنچه مشخص است این است که بازار ارزندگی کافی را برای بلندمدتی‌ها دارد و جای نگرانی نیست و کسانی که با دید کوتاه مدتی معامله می‌کنند بهتر است احتیاط کنند و اگر حد ضرر آن‌ها فعال شده است بهتر است از آن نماد خارج شوند، ولی بلندمدتی‌ها همان گونه که عرض کردم همچنان می‌توانند صبر کنند و نگرانی خاصی وجود ندارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد