خبر مهم برای جاماندگان دریافت سود سهام عدالت

خبر مهم برای جاماندگان دریافت سود سهام عدالت

جاماندگان دریافت سود سهام عدالت فقط برای امروز و فردا (29 و 30 اردیبهشت ماه) وقت خواهند داشت تا اطلاعات خود را در...

بعد از پیگیری مشمولان سهام عدالت برای زمان واریز سود سهام عدالت، «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز این سود در تاریخ 21 اسفند ماه خبر داد که در همان زمان هم «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تایید صحبت‌های وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد: سود سهام عدالت در تاریخ اعلام شده به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت 99 در تاریخ 21 اسفند 1400 و نیز در زمان اعلام شده از سوی وزیر اقتصاد و دارایی به حساب بیش از 43 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت که سجامی بودند یا شماره شبای بانکی آنها از طریق سامانه سهام عدالت در اختیار شرکت سپرده گذاری  قرار گرفته بود، به صورت یکجا واریز شد که مبالغ واریز شده حاکی از افزایش 3 برابری سود این سهام نسبت به سال 98 بود.

طبق واریزی های انجام شده برای کسانی که دارای پرتفوی 492 هزار تومانی سهام عدالت هستند مبلغی معادل پنج میلیون و 320 هزار و 399 ریال سود، افراد دارای پرتفوی 532 هزار تومانی سهام عدالت، پنج میلیون و 752 هزار و 944 ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل 10 میلیون و 813 هزار و 871 ریال سود پرداخت شد.

همچنین در این میان برخی از سهامداران وجود داشتند که تحت تاثیر فروش بخشی از پرتفوی خود اعدادی کمتر از رقم اعلام شده را دریافت کردند.

به محض اعلام وزیر اقتصادی و دارایی در زمینه تکمیل پرداخت سود سهام عدالت، برخی از سهامداران نسبت به نحوه واریز این سود معترض و با تماس به خبرگزاری ایرنا اعلام کرده بودند که با وجود عدم فروش سهام خود در بازار اما سودی به حساب آنها واریز نشده است.

گفتنی است، براساس آمار اعلام شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی، سود سهام عدالت برای بیش از دو میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت پرداخت نشده که علت اصلی آن مربوط به عدم ارايه شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت بود.

چنین اتفاقی منجر به اعتراض گسترده مشمولان سهام عدالت شد که تحت تاثیر چنین اتفاقی پیگیری‌های زیادی از سوی مسوولان حاضر در سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام شد و طی چند روز گذشته «محمود حسنلو»، مدیر فناوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به نخستین زمان واریز سود سهام عدالت جاماندگان سال 99 اشاره کرد و گفت: مشمولان این سهام تا 30 اردیبهشت ماه می توانند مشخصات خود را در سایت ارسال کنند و سود آنها در 31 اردیبهشت ماه واریز خواهد شد.

با توجه به مطرح شدن چنین صحبتی از سوی مدیر فناوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، جاماندگان دریافت سود سهام عدالت فقط برای امروز و فردا وقت خواهند داشت تا اطلاعات خود را در سامانه سجام اصلاح و تکمیل کنند و از روز شنبه (31 اردیبهشت ماه) واریز سود سال 98 و 99 به حساب آنها انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد