access_time
یک هفته با بورس کالا

یک هفته با بورس کالا

در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران بودیم که مهم ترین موضوعات به مزایای معاملات گواهی سپرده برنج، تصویب طرح پیش فروش سیمان و فولاد در بورس کالا از سوی مجلس، پذیرش یک قطعه زمین آستان قدس رضوی، ساماندهی بازار خودرو از طریق عرضه در بورس و آخرین وضعیت عرضه سیمان در بورس اختصاص داشت.

حمایت از شالیکاران با ورود برنج به بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از کالاخبر؛ مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران مستقر در آمل می گوید که با ورود برنج مازندران به معاملات گواهی سپرده‌ کالایی بورس کالا، امکان فروش مستقیم کشاورزان در بورس با قیمتی که براساس عرضه و تقاضا کشف می شود، فراهم شده و این اقدام به سود برنج کاران و به زیان دلالان است.

رشد تولید مسکن با پیش خرید فولاد و سیمان

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن، طرحی ارزشمند در جهت تعادل بازار و تامین مسکن برای اقشار مختلف است، گفت: عرضه فولاد و سیمان کشور در بورس کالا و امکان پیش خرید این مصالح برای سازندگان از موارد مثبت و مهم طرح جهش تولید مسکن است که علاوه بر شفافیت بازار مصالح ساختمانی به رشد تولید مسکن کمک ویژه ای می کند.

پذیرش یک قطعه زمین آستان قدس رضوی

مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران در اطلاعیه ای از پذیرش یک قطعه زمین با بنای احداثی در مازندران متعلق به شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی با مساحت 15 هزار و 390 مترمربع برای عرضه در این بورس خبر داد.

‌اصلاح نحوه فروش خودرو ضرورتی اجتناب ناپذیر است

محمدباقر قالیباف ريیس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در صحن علنی مجلس و در بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: طرح کمیسیون صنایع به منظور اصلاح نحوه واگذاری و فروش خودرو کاملا صحیح است و اصلاح این امر ضرورتی اجتناب ناپذیر است که این طرح به منظور تامین نظر شورای نگهبان به کمیسیون ارجاع داده می شود.
همچنین حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره گفت که ساماندهی بازار خودرو و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا با عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا محقق می شود.

مکانیسم عرضه و تقاضا، جایگزین لاتاری خودرو می شود

نايب ريیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت اصلاح سازوکار کنونی عرضه خودرو، گفت: روش فعلی، همانند نوعی لاتاری است و افراد با فشردن یک کلید و یه شبه می‌توانند از سود چند میلیون تومانی برخودار شوند. وی می گوید: قیمت گذاری خودرو باید اصلاح شود و تصویب و اجرا طرح ساماندهی عرضه خود در بورس امکان حذف تقاضای کاذب در بازار و رسیدن خودرو با قیمت مناسب به دست مصرف کننده را فراهم می کند.

تحقق وعده ایمیدرو برای تداوم عرضه های سنگ آهن

همانطور که مسيولان ایمیدرو از عرضه های مدام و پایدار سنگ آهن در بورس از سوی این سازمان در سال جاری خبر داده بودند، یکشنبه 22 فروردین ماه و در نخستین مرحله شاهد عرضه بالغ بر 300 هزار تن سنگ آهن دانه بندی و کلوخه سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی در تالار حراج باز بورس کالای ایران بودیم.

با استقبال خریداران در مجموع یک میلیون و 50 هزار تن تقاضا برای خرید این دو محموله در تالار شکل گرفت که به موجب آن کل حجم عرضه شده با افزایش قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت.

آخرین وضعیت عرضه سیمان در بورس

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: انجمن سیمان سال هاست که به دنبال عرضه سیمان در بورس کالا و کشف قیمت عادلانه است در این میان صورت جلسه ای که در فضای مجازی منتشر و دست به دست می شود به صورت خود جوش از سوی مدیران عامل برخی شرکت های سیمانی تنظیم شده که انجمن در زمینه نرخ و نحوه ورود و عرضه سیمان به بورس کالا در حال رایزنی نهایی با وزارت صمت است.

موفقیت نخستین عرضه صادراتی آلومینیوم

تالار صادراتی بورس کالای ایران چهارشنبه 25 فروردین برای نخستین بار میزبان عرضه شمش آلومینیوم بود که با توجه به استقبال خریداران، 900 تن از این محموله با قیمت 512 هزار و 596 ریال در تالار و 100 تن آن در سیستم معاملات مچینگ مورد معامله قرار گرفت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد