واکنش‌ها به فروش میوه پلاسیده / «تصمیمات اشتباه مدیریتی چه کرده!»

واکنش‌ها به فروش میوه پلاسیده / «تصمیمات اشتباه مدیریتی چه کرده!»

کاهش قدرت خرید فقط مخصوص مناطق پایین شهر نیست. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد حتی در برخی از مناطق مرکزی تهران هم مردم توان خرید میوه ندارند و مشتری میوه‎‌های پلاسیده زیاد شده است. اما دلیل این موضوع چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران قیمت برخی میوه‌ها نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال قیمت پرتقال، سیب و موز در بهمن سال 99 نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب حدود 171، 103 و 193 درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر مشاهدات میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد در برخی از مناطق مرکزی تهران از جمله از مناطق کارگر شمالی، میدان ولیعصر و بلوار کشاورز، قدرت خرید میوه نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است. برخی از مغازه‌های میوه‌فروشی از فروش میوه پلاسیده با قیمت ارزان‌تر می‌گویند. آنها می‌گویند مردم توان خرید میوه ندارند و میوه‌ها روی دستشان می‌ماند.

در ادامه برخی از نظرات مردم را می‌خوانید:

«خودشون تو برج زندگی می‌کنند، از مردم عادی خبر ندارند که نون خشک نمی‌تونند بخرند.»

«پول نداریم نون بخریم. خرید میوه پیش کش. باید ارزان بشه تا توان داشته باشیم بخریم.»

«قیمت نهاده‌های کشاورزی نسبت به گذشته 300 درصد بالا رفته حالا این کشاورز چقدر محصولاتش را بفروشه که میوه‌ها این قدر گرون نشه.»

«به نظرمن اگه اجناس چه خوراک چه پوشاک و غیره ارزان بشوند هم به نفع دولت و هم به نفع مردم است زیرا قدرت خرید مردم زیاد می‌شود و اقتصاد مملکت بهتر می‌شود در واقع هم فروشنده بهتر جنس خودش رو می‌فروشه هم خریدار بهتر می‌تونه مایحتاج خودش رو فراهم بکنه.»

«ایران با این همه ثروت نباید فقیر داشته باشه، هر چی سر مردم میاد بی‌کفایتی مدیران و نبود قانون مناسب و قاطع برای متخلفان اقتصادی و تصمیمات اشتباه مدیریتی است.»

«طبقه ضعیف یارانه می‌گیره، زیرپوشش کمیته هست. بهزیستی هم وام با سود کم می‌ده، حتی برخی مسکن براشون ساختند، ولی قشر کارگران به‌خصوص ساختمانی‌های روز مزد و کارمندان هیچکدوم حتی وام قرض الحسنه ندارند. من کارمند گمرک هستم، پنج و هفتصد حکمم هست، چهارو نهصد دریافتی با کسر یک وام. یک و ششصد کرایه خونه می‌دم. باید بریم گدایی. چقدر گوشت، برنج، واکسن، و...یارانه‌ای آوردن به خدا یه کیلو هم به ما نرسید.»

مطالعه بیشتر: رونق فروش میوه‌های پلاسیده در مرکز شهر تهران

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد