اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را در 3.5 سال گذشته دیدیم

اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را در 3.5 سال گذشته دیدیم

ريیس جمهور با بیان اینکه این دولت در سخت ترین دوران تاریخ کشور قرار داشته است، گفت: سه سال و نیم گذشته در شرایط جنگ اقتصادی بودیم و شرایط کشور حتی از دوران جنگ های جهانی اول و دوم نیز سخت تر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی روز پنج شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی سازمان مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور در شصت و هفتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مهم 1400، گفت: انشا الله با حضور و مشارکت بالای مردم و رعایت اخلاق، انتخابات باشکوهی خواهیم داشت.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه در 3.5 سال گذشته در سخت‌ترین شرایط تاریخ و حداقل در سخت‌ترین شرایط یک قرن گذشته، کشور را اداره کرده‌ایم، افزود: ظاهر قضیه این بود که آمریکایی‌ها ایران را با تحریم‌های همه جانبه محاصره کرده‌اند، اما واقعیت این بود که بقیه کشورها نیز تسلیم فشارهای آمریکا شده و اجازه استفاده ایران از بانک‌ها و بازارهایشان را نمی‌دادند.

وی تصریح کرد: در این مدت، نتیجه عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را شاهد بودیم که کشوری توانست به تنهایی در برابر این حجم از فشارها مقاومت کند و اگر چه فشار و سختی زیادی نیز به مردم وارد شده است، اما در بدترین شرایط توانستیم حجم صادرات کشور را بالای 40 میلیارد دلار حفظ کنیم و این یعنی اینکه چرخ اقتصاد کشور چرخید و مردم در بازار، قحطی و کمبود احساس نکردند.

ريیس جمهور ادامه داد: در 3.5 سال گذشته با وجود همه فشارها فعالیت‌های عمرانی کشور نیز متوقف نشد که افتتاح‌های پنج‌شنبه‌ها گواه این ادعاست و باید خدا را شاکر باشیم که ملت در برابر انبوهی از فشارها ایستادگی کرده و اقتصاد و نظام خود را حفظ کرده است.

روحانی با اظهار خشنودی از تصویب ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری در کشور که دولت وعده آن را به مردم داده بود، گفت: دولت البته ایجاد مناطق آزاد بیشتری را به مردم وعده داده بود، اما روند تصویب تشکیل این مناطق در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام طول کشید، اما امروز خوشحال و امیدواریم که ایجاد این مناطق آزاد اقتصادی جدید می‌توانند به رونق و آبادانی بخش‌های مختلف کشور کمک کنند.

ريیس جمهور افزود: مناطق آزاد در بخش‌های مختلف کشور جاذبه‌های گردشگری خوبی نیز دارند هرچند که بخاطر شیوع کرونا و ممنوعیت های اعمال شده، گردشگری از رونق افتاده، اما این مناطق باید زیرساخت‌های خود را برای جذب گردشگر پس از پایان کرونا تقویت کنند. همچنین مناطق آزاد تجاری باید به لحاظ بانکی تجهیز شده و از نظر زیرساخت‌های نگهداری و انبار کالا و ارتباطات ریلی و جاده‌ای بیش از پیش تجهیز و تقویت شوند تا بتوانند سهم خود در رونق اقتصادی و آبادانی کشور را به خوبی ایفا کنند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد