لیر ترکیه در یک قدمی 2 هزار تومانی

لیر ترکیه در یک قدمی 2 هزار تومانی

جهانلیر ترکیه در بازار تهران در یک قدمی 2 هزار تومانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روند قیمت لیر در بازار تهران در روزهای اخیر صعوی شده‌است، به طوری که هر لیر ترکیه در حال حاضر هزار و 940 تومان قیمت خورده است.

لیر ترکیه در حالی در بازار تهران با افزایش قیمت مواجه شده‌است که آمار رسمی موسسه آماری ترکیه نشان می دهد که نرخ تورم این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل از 85.5 درصد گذر کرده‌است و به شدت افزایش یافته است؛ نرخ تورم در ترکیه برای 17 ماه متوالی افزایش یافته و ماه گذشته به بالاترین حد در 24 سال گذشته رسیده است.

گزارش ها همچنین نشان می دهد که هزینه های زندگی در ترکیه به طور چشمگیری افزایش یافته است؛ این گزارش نشان می دهد که قیمت مواد غذایی در ترکیه نسبت به سال گذشته 99 درصد افزایش یافته است، هزینه مسکن و اجاره 85 درصد برای ساکنان ترکیه افزایش یافته است.

در 20 اکتبر 2022، بانک مرکزی ترکیه و رجب طیب اردوغان، ريیس جمهور ترکیه، نرخ بهره بانکی منطقه را 150 واحد پایه کاهش دادند.

طبق آمار، این سومین ماه متوالی کاهش نرخ بهره بود؛ رجب طیب اردوغان در این خصوص گفته است که با وجود تورم داغ، نرخ بهره باید "بیشتر پایین بیاید".

با وجود اعداد رسمی تورم موسسه آمار ترکیه، ارقام شخص ثالث داستان کاملا متفاوتی را بیان می کند. اقتصاددانان برگرفته از گروه تحقیقاتی تورم (Enag) توضیح می‌دهند که افزایش تورم سالانه ترکیه نزدیک به 185.5 درصد است.

223227

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد