در تعطیلات 6 روزه کدام مراکز باز است؟ / مراکز واکسیناسیون تعطیل است؟

در تعطیلات 6 روزه کدام مراکز باز است؟ / مراکز واکسیناسیون تعطیل است؟

استان تهران و البرز 6 روز تعطیل است. از 29 تیر تا 3 مرداد. این تعطیلی شامل ادارات دولتی و بانک‌هاست. همچنین قرار است کلیه اصناف هم تعطیل باشند. اما کدام مراکز دیگر در تهران تعطیل است و کدام نه؟

به گزارش تجارت‌نیوز، همزمان با تعطیلات 6 روزه، فعالیت برخی از مراکز تعطیل نشده است. مانند مراکز تزریق واکسن کرونا و یا بازار میوه و تره بار. اما برخی از مراکز دیگر مانند مراکز معاینه فنی، دفاتر اسناد رسمی و مراکز فرهنگی تعطیل است.

آنچه در ادامه می‌آید لیست مکان‌ها و مراکزی است که در تعطیلات 6 روزه استان تهران، تعطیل نیست.

کدام مراکز تعطیل نیست؟

مراکز تزریق واکسن کرونا: کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداست گفته اغلب مراکز تزریق واکسن کرونا در استان تهران در این تعطیلات فعال هستند. به خصوص آن مراکزی که به گروه‌های هدف پیامک زده‌اند و زمان واکسیناسیون را اعلام کرده‌اند.

مراکز انتقال خون: مدیر کل انتقال خون استان تهران خبر داده که مراکز انتقال خون تهران در تعطیلات پیش رو دایر است. او گفته در روزهای تعطیل آمار اهدای خون کم می‌شود اما چون در دوره پیک کرونا هستیم، نیاز ما به خون و فرآورده‌های آن در حال افزایش است. به همین دلیل از مردم خواسته در روزهای تعطیل پیش رو اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند.

مراکز اعلام شده عبارتند از: مرکز جامع وصال، مرکز جامع منطقه 5 (ستاری)، مرکز جامع منطقه 4 (تهرانپارس)، مرکز منطقه 20( شهر ری) و مرکز ورامین که فقط شنبه و یکشنبه فعال است.

میادین میوه و تره‌بار: با توجه به اینکه میادین میوه و تره بار، جزو مشاغل سطح یک قرار دارند، کلیه میادین میوه و تره‌بار تهران در تعطیلات 6 روزه دایر است.

مترو و خطوط بی‌آرتی: مترو و خطوط بی‌آرتی به روال گذشته در تهران فعال است و تعطیل نیست. اما فاصله حرکت قطارها در این 6 روز، مانند روزهای تعطیل است.

داروخانه‌ هلال احمر: داروخانه مرکزی هلال احمر و شماره 2 (تهرانپارس) در تعطیلات پیش رو باز است. البته در روز عید قربان و جمعه، ساعت کاری این دو داروخانه تا ساعت 13 است.

کدام مراکز تعطیل است؟

دفاتر اسناد رسمی تهران و البرز

مراکز معاینه فنی تهران و البرز

تعطیلی واحدهای ستادی، قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه

شوراهای حل اختلاف تهران و البرز: افرادی که از تاریخ 29 تیر تا 3 مرداد وقت رسیدگی قضايی داشتند، باید بعد از تعطیلات به مراجع قضايی مراجعه کنند.

همچنین در این بازه 6 روزه، طرح ترافیک تهران لغو شده است. از طرف دیگر، مجوز تردد بین شهری و استانی که پیش از این از سوی فرمانداری‌ها صادر شده بود، باطل است و بر اساس مصوبه وزارت کشور فقط وسایل حمل و نقل عمومی و امدادی اجازه تردد دارند.

براساس اعلام ستاد ملی کرونا، در این مدت کلیه بانک‌های استان تهران و البرز، ادارات دولتی دو استان و بورس تهران تعطیل است. مشاغل گروه 2، 3 و 4 باید تعطیل باشند و فعالیت مشاغل گروه یک مجاز است. همچنین اعلام شده که بازار و اصناف هم باید تعطیل باشند.

مراکز فرهنگی و تفریحی و سینماها هم جزو مراکزی است که تعطیل است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد