عرضه خودرو در بورس در صورت حذف نگاه دستوری به قیمت، عملیاتی می‌شود

عرضه خودرو در بورس در صورت حذف نگاه دستوری به قیمت، عملیاتی می‌شود

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در بحث عرضه خودرو در بورس کالا با توجه به نظرات مختلف و بعضا با مطرح شدن مسيله قیمت‌گذاری که با فلسفه بورس کالا مغایرت...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالاخبر، اگر بخواهیم به واکاوی عرضه خودرو به بورس کالا بپردازیم، باید روزهای ملتهب رشد قیمت خودرو را طی دو سال اخیر به خاطر بیاوریم. مجلس هم برای کمک و ساماندهی به رشد بی‌رویه قیمت خودرو و جلوگیری از توزیع رانت در قرعه‌کشی‌ها، با تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو استارت ورود خودرو به بورس کالا را زد.

در اسفندماه سال گذشته، طرح عرضه خودرو در بورس کالا با اکثریت آرا در کمیسیون صنایع تصویب شد. البته در شرایطی فروش خودرو در بورس مصوب شد که ظاهرا عنوان شد، شورای رقابت در پروسه قیمت‌گذاری دخالت خواهد داشت، نظر عده دیگری نیز قیمت‌گذاری در وزارت صمت و سازمان حمایت بوده است. همچنین طبق این طرح، ظاهرا آن دسته از خودروهایی که طبق قانون اجرایی اصل 44 مشمول قیمت‌گذاری می‌شوند در بورس کالا عرضه خواهند شد.

اما در نهایت رییس کمیسیون اقتصادی مجلس آب پاکی را بر این مصوبه ریخت و اعلام کرد ورود خودرو به بورس کالا اگر بر مبنای قیمت‌گذاری بخواهد انجام شود، منتفی شده است.

محمدرضا پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در این خصوص، بخش‌‌ها و نظرات مختلفی وجود دارد. برخی نمایندگان مجلس معتقدند، مازاد قیمت مصوب تا رقابتی بورس کالا را به دولت بدهیم.

وی گفت: از سویی می‌گویند، خرید خودرو تبدیل به لاتاری و بخت آزمایی شده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد