رونمایی از سامانه توثیق هوشمند سهام طی 10 روز آینده

رونمایی از سامانه توثیق هوشمند سهام طی 10 روز آینده

بورستهران- ایرنا- مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: طی 10 روز آینده از زیرساختی رونمایی می‌شود که به‌واسطه آن خلا ارايه توثیق هوشمند سهام به‌صورت کاملا الکترونیکی رفع خواهد شد که می‌تواند گام مثبتی در جهت تکمیل اکوسیستم فناوری‌های...

به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه «محمد جلال» وزیر اقتصاد در همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان، ‌بازار سرمایه، دورنمای آینده» گفت: قرار است به‌زودی در کشور از یک زیرساخت و پلتفرم جدید و مهم رونمایی شود که جزییات و نام آن به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم رونمایی از این سامانه خبر خوب و امیدبخشی برای مجموعه‌های فعال در حوزه فناوری‌های مالی باشد.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: در یک دهه گذشته و در اکوسیستم فناوری‌های مالی در عرصه پرداخت، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم، اما در حوزه توثیق راه زیادی برای پیمودن داریم.

جلال تاکید کرد: اکنون با همکاری و پیشگامی سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، زیرساختی طراحی شده تا دارایی‌های برنامه‌پذیر در کشور مانند سهام، اندوخته‌های مردم نزد صندوق‌های بازنشستگی، امکان کسر حقوق و بحث‌هایی از این جنس بتوانند در اکوسیستم فناوری‌های مالی نقشی عملیاتی، جدی و فراگیر ایفا کنند.

مشاور وزیر اقتصاد تاکید کرد: به‌واسطه این زیرساخت، فناوری‌های مالی خصوصا فین‌تک‌ها و شرکت‌های نوآور در ارايه خدمات تضمین و توثیق می‌توانند نمایان شوند و توانمندی‌های خود را بروز دهند.

وی تاکید کرد: این پلتفرم یا زیرساخت که به‌زودی از آن رونمایی می‌شود، قرار است خلا توثیق هوشمند سهام را به‌صورت کاملا الکترونیکی را پر کند و می‌تواند گام مثبتی در جهت تکمیل اکوسیستم فناوری‌های مالی باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم احراز هویت و صدور عنوان فرامین حوزه‌های حقوقی به‌صورت الکترونیک به رشد این اکوسیستم کمک کند. در 10 روز آینده از این زیرساخت رونمایی خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد