پیش‌بینی قیمت طلا امروز 5 بهمن 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 5 بهمن 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 33 هزار و 600 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته 10 میلیون و 430 هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه 4 بهمن با 1,600 تومان کاهش، یک میلیون و 33 هزار و 600 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته 10 میلیون و 430 هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس دوم اتحادیه طلا معتقد است: قیمت انس جهانی طلا امروز تغییر چندانی ندارد. چنانچه امروز بازار ارز کنترل شود، قیمت طلا در همین محدوده یک میلیون و 35 هزار تومان می‌ایستد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: فلز زرد هفته‌ای که گذشت را با بازدهی هفتگی 42/ 1 درصد به پایان برد تا کار خود را در هفته آتی با قیمت 1855 دلاری آغاز کند. به‌رغم اینکه طلا از پشتوانه‌های قوی برای آغاز یک روند صعودی برخوردار است، اما فلز زرد مدت‌ها است که در بازه میان دو مرز 1800 دلار و 1900 دلار گیر افتاده است.

در هفته گذشته و در روز چهارشنبه یعنی روزی که جو بایدن به‌عنوان ريیس‌جمهور جدید آمریکا رسما وارد کاخ سفید شد، طلا با جهش 7/ 1 درصدی استقبال مثبتی از ريیس‌جمهور جدید داشت؛ با جهش روز چهارشنبه ارزش طلا تا قیمت 1870 دلاری نیز بالا رفت اما پس از آن مشخص شد این مرز به یکی از خطوط مقاومتی جدید برای طلا تبدیل شده است.

اغلب تحلیلگران بازار بر این باورند که طلا زمانی می‌تواند از محدوده‌ای که مدت‌ها است در آن گرفتار شده، خارج شود که عامل تورم وارد اقتصاد شود. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که با افزایش فعالیت‌های اقتصادی و افزایش تقاضا احتمالا اقتصاد با مشکل کاهش عرضه مواجه خواهد شد و در آن زمان طلا می‌تواند به قله‌های قیمتی بالاتر فکر کند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد