سبزپوشی شاخص کل بورس / سیگنال مثبت دلار به بازار سرمایه

سبزپوشی شاخص کل بورس / سیگنال مثبت دلار به بازار سرمایه

شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس امروز روند صعودی به خود گرفتند و هر یک توانستند بیش از 4 و 9 هزار واحدی را ثبت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز هم همانند روزهای اخیر صعودی بود. شاخص کل بورس تهران امروز سه‌شنبه 10 آبان ماه توانست با رشد 10 هزار و 628 واحدی به محدوده یک میلیون و 280 هزار واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشد بیش از 4 هزار واحدی را تجربه کرد و به محدوده 365 هزار واحدی رسید.

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه به نمادهای شبندر، شپنا، دانا، کشرق، شستا، حکشتی، فولاد، خگستر و خودرو رسید. همچنین نمادهای فارس، فولاد، فملی، میدکو، کگل، مارون و بپاس نیز بیشترین ارزش بازار سرمایه را تجربه کردند.

ارزش معاملات بازار سرمایه تا لحظه تظنیم گزارش به دو هزار و 216 میلیارد تومان رسید. همچنین 178 میلیارد تومان خروج نقدینگی از بورس داشتیم که نسبت به هفته‌ها و روزهای گذشته کمتر بود.

مطالعه بیشتر: بیمه کردن سهام در بورس چیست؟
دلار رکورد مجددا رکود شکست

دلار هر روز سقف تازه‌ای میزند و دیگر چندان متعجب نمی‌شویم از قیمت‌های بالای 33 هزار تومان. دلیل این قیمت‌های افسارگسیخته دلار چیست؟ سکوت خبری برجام را می‌توان یکی از دلایل افسارگسیختی قیمت دلار دانست چرا که هر روز در حال دور شدن از این توافق هستیم از سوی دیگر مشکلات سیاسی جهانی از جمله تهدید آلمان به تروریست دانستن سپاه پاسداران به این افزایش قیمت دامن زده است. با این حال سوال مهم این است که قصد دولت چیست؟ آیا دولت اراده‌ای برای کنترل نرخ ارز در بازار آزاد دارد؟

براساس گزارش بیداربورس؛ دلار هرات که روز گذشته 32 هزار و 930 تومان معامله شد امروز با کاهشی اندک با قیمت 32 هزار و 910 تومان تومان در حال معامله است.

دلار صرافی ملی امروز با افزایش قیمت همراه بوده و نرخ فروش آن با 20 تومان افزایش نسبت به قیمت اول دیروز 28 هزار و 984 تومان رسید.

دلار توافقی روز گذشته با قیمت 31 هزار و 700 تومان معامله شد این دلار در روزجاری با قیمت خرید 31 هزار و 500 تومان و فروش 31 هزار و 695 تومان کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر با قیمت 31 هزار و 513 تومان معامله می‌شود.

دلار در بازار آزاد اما افسار گسیخته تر بوده و با گذشت از مرز 33 هزار تومان، در حال حاضر با قیمت 33 هزار و 350 تومان معامله می‌شود. دلار فردایی اما پرچم‌دار افزایش قیمت بوده و با نرخ 33 هزار و 400 تومان خبر از اراده دلار برای افزایش قیمت در روزهای آینده می‌دهد.

کارشناسان عقیده دارند که این موضوع یک سیگنال مثبت به بورس است و می‌تواند باعث رشد بورس در میان مدت شود.

مطالعه بیشتر: رقابت بازارهای موازی با بورس / بانک‌ها چند درصد سود می‌دهند؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد