درآمد‌های عملیاتی چه تغییری کرد؟ دارایی‌های ثابت همراه اول چقدر است؟

درآمد‌های عملیاتی چه تغییری کرد؟ دارایی‌های ثابت همراه اول چقدر است؟

صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 1399 همراه اول به تازگی منتشر شده است. این صورت‌های مالی حاوی نکات مهمی بوده است.

به گزارش نبض بورس، شرکت ارتباطات سیار ایران با انتزاع فعالیت‌های شبکه ارتباط سیار از شرکت مخابرات ایران و انتقال به شرکت مزبور که با تغییر نام مرکز سنجش از راه دور ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران شکل گرفته، تاسیس و از تاریخ 1 آبان 1383 فعالیت خود را آغاز نموده است.

رتبه نخست همراه اول در میان 303 شرکت

وجود اطلاعات شفاف، یکی از ارکان مهم و الزامات کارآیی در بازار سرمایه است. در این راستا بر اساس گزارش اداره نظارت بر ناشران بورسی، شرکت ارتباطات سیار ایران از میان 303 شرکت مورد بررسی رتبه نخست از لحاظ به موقع بودن، قابلیت اتکای اطلاعات ارسالی و امتیاز اطلاع رسانی را کسب نموده و از سال 1396 تاکنون این روند مستمر ادامه داشته است.

 
عامل عمده افزایش درآمد همراه اول در سال‌های اخیر

نتایج عملکرد شرکت در سنوات اخیر تحت تاثیر تغییرات تکنولوژی و انتقال به نسل‌های بالاتر موبایل باند پهن و از سوی دیگر گسترش روزافزون خدمات مبتنی بر داده و در نهایت استفاده بیش از پیش مشترکین از اینترنت پرسرعت قرار داشته که به عنوان عامل عمده افزایش درآمد لحاظ می‌گردد.
از سوی دیگر افزایش هزینه‌های مرتبط با ارايه خدمات داده از جمله هزینه‌های لینک و همچنین هزینه‌های سرمایه گذاری در این بخش اجتناب ناپذیر بوده است.

 
همانطور که مشاهده می‌شود درآمد شرکت طی سال‌های اخیر به طور مستمر روند صعودی داشته است.
کاهش دوره وصول مطالبات از 49 روز به 41 روز

در بخش مطالبات طی سال‌های گذشته، شرکت با اتخاذ سیاست‌های تشویقی پرداخت به موقع قبوض، برگزاری طرح‌ها و کمپین‌های وصول مطالبات در استان ها، کاهش دوره صدور قبوض از دو ماه به یک ماه و دیگر اقدامات تلاش نموده تا دوره وصول مطالبات را کاهش داده و از این طریق نقدینگی مورد نیاز شرکت جهت اجرای پروژه‌های توسعه و پرداخت سود سهام را فراهم نماید. در همین راستا دوره وصول مطالبات از 49 روز پایان سال 1398 به 41 روز کاهش داشته است.

دارایی‌های ثابت همراه اول چقدر است؟

در بخش دارایی‌های ثابت، مبلغ دفتری دارایی‌های ثابت گروه در سال مالی منتهی به 30 اسفند 1399 مبلغ 250,023,274 میلیون ریال می‌باشد. شرکت طی سال‌های گذشته به منظور افزایش قدرت رقابتی و کسب بیش از پیش رضایت مشترکین اقدام به سرمایه گذاری هدفمند در زمینه تجهیزات جدید ارتباطی و ورود به عرصه تکنولوژی‌های روز از جمله نسل‌های سوم و چهار و نیم نموده است. این گونه سرمایه گذاری‌ها منجر به افزایش درآمد عملیاتی شرکت شده است و گواه این موضوع افزایش بالغ بر 32 درصدی درآمد عملیاتی گروه در سال مالی منتهی به 30 اسفند 1399 نسبت به سال قبل می‌باشد.

 
 رشد 32 درصدی درآمد عملیاتی

درآمد عملیاتی گروه عمدتا مربوط به شرکت اصلی می‌باشد و سایر درآمد‌ها شامل درآمد فروش مودم، سرویس اینترنت و سایر خدمات و محصولات توسط سایر شرکت‌های گروه بوده و عملکرد‌ها پوشش قابل قبولی نسبت به بودجه پیش بینی شده داشته است. درآمد عملیاتی گروه در سال مالی منتهی به 30 اسفند 1399 معادل 238,910,737 میلیون ریال بوده و نسبت به دوره مشابه سال قبل 32 درصد افزایش یافته است.

اهداف راهبردی همراه اول

همراه اول با تدوین برنامه راهبردی پنج ساله پیش رو که اجرای آن از ابتدای سال 1398 آغاز شده است، تحقق چشم انداز در افق پنج ساله را هدف قرار داده است. به منظور پایش مستمر چگونگی دستیابی به اهداف راهبردی همراه اول، معیار‌ها و شاخص‌های کلیدی عملکرد به شرح زیر تعریف شده اند تا علاوه بر سنجش عملکرد شرکت در حوزه فنی، باعث حصول اطمینان از دستیابی شرکت به اهداف راهبردی باشند.

 

در انتها اشاره به این نکته ضروری است که در شرایطی که بازار با افت مواجه شده است، اما سرمایه گذاری بر روی سهامی که ارزش ذاتی دارند می‌تواند یک سرمایه گذاری خوب محسوب شود. همان گونه که ملاحظه گردید با توجه به رشد 32 درصدی درآمد‌های عملیاتی همراه اول، این نماد می‌تواند یکی از گزینه‌های سرمایه گذاری باشد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد