آخرین قیمت طلا پیش از امروز 27 تیر / پیش‌بینی قیمت طلا امروز

آخرین قیمت طلا پیش از امروز 27 تیر / پیش‌بینی قیمت طلا امروز

دیروز سکه از سوی دو عامل تحت فشار نزولی قرار گرفت. اولین عامل افت بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. روز جمعه و در آخرین روز کاری بازارهای جهانی، طلا در مسیر نزولی قرار گرفت و تا محدوده هزار و 812 دلار عقب‌نشینی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز سکه از سوی دو عامل تحت فشار نزولی قرار گرفت. اولین عامل افت بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. روز جمعه و در آخرین روز کاری بازارهای جهانی، طلا در مسیر نزولی قرار گرفت و تا محدوده هزار و 812 دلار عقب‌نشینی کرد. قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه 26 تیر با شش هزار و 700 تومان کاهش، یک میلیون و 52 هزار تومان معامله شد .

افت قیمت طلا در شرایطی صورت گرفت که فلز زرد در انتهای هفته تجربه صعود تا نزدیک محدوده هزار و 830 دلار را داشت. به گفته فعالان، افت طلا موجب شد که انتظارات کاهشی از همان ابتدای روز شنبه در بازار تقویت شود و فروشندگان سکه در قدرت قرار بگیرند.

عاملی که افت بهای سکه را بیشتر کرد، نزول بهای دلار در روز شنبه بود. افت دلار موجب شد که میزان کاهش فلز گرانبهای داخلی به 70 هزار تومان برسد و سکه در محدوده 10 میلیون و 530 هزار تومان قرار بگیرد. سطح 10میلیون و 500 هزار تومانی برای بازار سکه اهمیت زیادی دارد و در هفته‌های اخیر به‌عنوان یک حمایت قوی عمل کرده است. تنها یک‌بار درهفته گذشته فلز گرانبهای داخلی تا محدوده 10 میلیون و 480 هزارتومان عقب‌نشینی کرد که بلافاصله با ورود خریداران، سکه به بالای محدوده 10 میلیون و 500 هزار تومانی بازگشت.

برخی فعالان باور دارند سکه تنها در صورتی با قدرت فعالیت خریداران مواجه خواهد شد که دلار در بازار داخلی از محدوده 24 هزار و 800 تومان عبور کند.

مطالعه بیشتر: قیمت طلا تحت تاثیر نوسان انس جهانی / حباب سکه کاهش یافت
تضعیف معاملات سکه

روز شنبه همزمان با کاهش تقاضا برای داد و ستدهای دلار داخلی و ایجاد رنج منفی برای روند اونس طلا در معاملات بازار جهانی، تحرکات رکودی در بازار طلا و سکه دیده می‌شد. بر این اساس بهای هر سکه بهار آزادی روز گذشته در پی رکود نسبی ایجاد شده، افتی معادل 70 هزار تومان را تجربه کرد و به سطح قیمتی 10 میلیون و530 هزار تومان کاهش یافت. در این بین اظهارات معامله‌گران نشان می‌دهد که بازار طلا در حال حاضر چشم انتظار تعیین تکلیف شدن توافقات برجام و همچنین سر کار آمدن دولت جدید است. همچنین به گفته آنها این نوع انتظارات بازار می‌تواند موقعیتی برای سودجویی دلالان ارزی یا بالعکس فرصتی برای تثبیت و به تعادل رساندن بهای سکه و همچنین کاهش حباب این کالا باشد. با توجه به این موضوع بسیاری از سرمایه‌گذاران معاملات خود را با احتیاط بالایی انجام می‌دهند.

پنجمین هفته مثبت طلا

قیمت اونس طلا در بازار جهانی پس از آنکه فدرال رزرو نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از انقباضی شدن سریع سیاست پولی را کاهش داد، به‌رغم کاهش نسبی در معاملات روز جمعه در مسیر ثبت پنجمین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت.

رشد نسبی ارزش دلار عامل افت قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی شد تا جایی که هر اونس در قیمت 1812 دلار بسته شد و رشد هفتگی 27/ 0 را به ثبت رساند. شاخص دلار به رشد هفتگی دست یافت تا تقاضا برای خرید طلا را پایین بیاورد، با این حال افزایش تقاضای طلا به‌ویژه ازسوی چین و افزایش خریدهای بانک‌های مرکزی باعث شد تا افت قیمت طلا محدود شود. معامله‌گران طلا نسبت به دورنمای قیمت طلا خوش بین هستند؛ زیرا این فلز ارزشمند در شرایطی که بانک‌های مرکزی جهان اعتبارشان را در بازارهای مالی از دست می‌دهند، یک دارایی ارزشمند می‌ماند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد