از پرونده سکه ثامن چه خبر؟

از پرونده سکه ثامن چه خبر؟

وکیل مالباختگان پرونده سکه ثامن گفت: به منظور ردیابی وجوه متعلق به مالباختگان، پرونده پولشویی دیگری مرتبط با سایر افراد در پرونده از جمله اتحادیه طلا و جواهر تهران و صرافان و منسوبین و بستگان محکومین پرونده مفتوح شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رسول کوهپایه‌زاده درباره آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن، گفت: برابر رای قطعی صادره در خصوص متهم ردیف دوم پرونده هرچند او به اتهام مشارکت در کلاهبرداری محکوم شده بود، اما در دادنامه صادره از مجازات رد مال معاف شده بود که این امر برخلاف اصول دادرسی عادلانه کیفری و قوانین و مقررات موضوعه و عدالت و انصاف بود.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده و تدبیر و قاطعیت آقای بهشتی سرپرست دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای و مستند به بند پ ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری ایشان به عنوان دادستان مجری حکم در نامه ای به دادستان تهران درخواست اعاده دادرسی و نیز اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص محکوم ردیف دوم پرونده را ارايه دادند، زیرا اساسا مجازات ایشان با جرم ارتکابی تناسب ندارد.

نقش متهم ردیف دوم در پرونده

وی افزود: نامبرده ريیس هیات‌مدیره و به نحوی مغز متفکر اقدامات مجرمانه بوده و اموال قابل توجهی به نام ایشان منتقل شده و چندین میلیارد تومان و یک چمدان ارز در خارج از کشور منتقل و خرج کردند که در صورت پذیرش اعاده دادرسی و یا اعمال ماده 477 و تشخیص ريیس قوه قضاییه مبنی بر خلاف بین قانون و شرع بودن این رای و محکومیت ایشان به رد مال، امکان استیفای حقوق موکلین و پرداخت مطالبات آنها فراهم می‌شود.

کوهپایه‌زاده افزود: متعاقب این درخواست من به عنوان وکیل مالباختگان درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری به محضر ریاست قوه قضاییه را تقدیم خواهم کرد.

وی در پایان گفت: به منظور ردیابی وجوه متعلق به مالباختگان، پرونده پولشویی دیگری مرتبط با سایر افراد در پرونده از جمله اتحادیه طلا و جواهر تهران و صرافان و منصوبین و بستگان محکومین پرونده در شعبه 1052 دادگاه کیفری 2 تهران مفتوح رسیدگی شده و امیدواریم با درایت قاضی شعبه ابعاد فعالیت های مجرمانه همه مباشران و عوامل پرونده کشف شود و وجوه متعلق به موکلین مسترد شود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد