کسب مقام سوم جهانی خلاقیت در سدسازی برای شرکت دانش بنیان ایرانی

کسب مقام سوم جهانی خلاقیت در سدسازی برای شرکت دانش بنیان ایرانی

شرکت دانش بنیان مهاب قدس با 1500 نخبه مهندسی در دهمین سال صدور خدمات فنی و مهندسی خود گوی رقابت مسابقات خلاقیت و نوآوری در سدسازی را از شرکت‌های کانادایی و اروپایی ربود.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در پی نشست کمیته ارزیابی جوایز نوآوری کمیسیون بین‌المللی سدهای بزرگ جهان در سال 2021، مدال برنز و عنوان سوم جهانی به جامعه مهندسی ایران و شرکت دانش بنیان مهاب قدس اعطا گردید.

این افتخار برای راهکار علمی ارايه شده در طرح نجات بخشی چشمه بل، اعطا به متخصصان شرکت مهاب قدس و جامعه مهندسی ایران اهدا گردیده است.

جایزه رسمی این مسابقات چند روز قبل در خلال برگزاری 94 مین اجلاس سالانه کمیسیون بین‌المللی سدهای بزرگ جهان در کشور فرانسه به اعضای تیم دانش بنیان مهاب قدس اهدا شد.

طرح انتقال دهانه چشمه بل به تراز بالاتر به منظور حفظ این گنجینه ارزشمند ملی توسط ناصر ترکش‌دوز، حسن شفاعت طلب و خشایار سلگی ارايه شد و توانست بعد از کشور فرانسه و چین عنوان سوم طرح خلاقیت و نوآوری در صنعت سد سازی دنیا را کسب نماید.

احیا چشمه بل به دلیل چشم انداز طبیعی منحصر به‌فرد و کارکردهای متنوع اجتماعی، فرهنگی و معنوی، اقتصادی، گردشگری و محیط زیستی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و یکی از خواسته‌های مردم و دولت بوده است که پاسخگویی و مسيولیت پذیری مهاب قدس، آن را محقق ساخته است. در شرایط کنونی بخشی از آب چشمه بل برای تامین آب شرب شهر نودشه و روستاهای ناو، دریبر، داریان، هجیج و سلین با جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر مورد استفاده قرار گرفته است.

مطالعات احیاء و علاج بخشی چشمه بل نتیجه تلاش‌های 9 ساله مهاب قدس بوده که علاوه بر کم نظیر بودن ابعاد فنی، به دلیل توجه به ملاحظات اجتماعی، به عنوان نمادی از مسيولیت پذیری اجتماعی شرکت مهاب قدس نیز به شمار می‌آید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد