گزارش صندوق‌هایETF (27اسفند)/ کمند گوی سبقت را از پالایش و دارا یکم ربود!

گزارش صندوق‌هایETF (27اسفند)/ کمند گوی سبقت را از پالایش و دارا یکم ربود!

در بورس امروز 280میلیارد تومان دارا یکم و 500میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و 144میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصادآنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با ارزش حدود 500میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 67میلیارد تومان واحدهای صندوق «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (14درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش 47میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (42 درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام تجارت شاخصی کاردان (کاردان) رشد 3.5درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) با زیان 1.5درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (6.7درصد) در رابطه با صندوق گروه زعفران سحرخیز (سحرخیز) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 750میلیارد تومان معامله شدند یعنی 35درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد طلا معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (2.2درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و 140میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 125میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود 6هزار و 200میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 180میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد