نماد ایران خودرو در بورس تعلیق شد

نماد ایران خودرو در بورس تعلیق شد

پس از اینکه اخباری مبنی بر افزایش نرخ محصولات ایران خودرو و سایپا در رسانه‌ها منتشر شد، نماد خودرو به دلیل عدم افشای اطلاعات در کدال برای این افزایش نرخ از سوی ناظر بازار سهام تعلیق شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از اینکه اخباری مبنی بر افزایش نرخ محصولات ایران خودرو و سایپا در رسانه‌ها منتشر شد، نماد خودرو به دلیل عدم افشای اطلاعات در کدال برای این افزایش نرخ از سوی ناظر بازار سهام تعلیق شد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال از سوی اداره نظاتر بر ناشران گروه صنعتی و معدنی خطاب به مدیرعامل ایران‌خودرو، به استناد مفاد ماده 18 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های بورسی، ایران خودرو حداکثر تا پایان امروز چهارشنبه 19 آبان 1400 زمان دارد که اطلاعیه مربوط به افزایش نرخ را در کدال منشر کند.

این تعلیق در حالی رخ داده که امروز خساپا و خپارس به دلیل افشای اطلاعات گروه الف مبنی بر افزایش بیش از 10 درصد محصولات خود متوقف شده‌اند. حالا گروه خودروسازی و قطعات با افزایش حجم تقاضا مواجه شده و اکثر نمادهای این گروه در بازار سهام با صف خرید همراه هستند.

به دنبال این خبر، امروز باازار سهام با روندی صعودی کار خود را آغاز کرد، ولی با گذشت زمان از میزان سبزی بورس کاسته شده و حالا رشد شاخص به کمتر از دو هزار واحد رسیده است. به نظر می‌رسد سهامداران در حال فروش سهام دیگر خود و تبدیل کردن آن به سهم‌های خودرویی هستند و همین موضوع فشار عرضه را در گروه‌های دیگر زیاد کرده است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد