رشد مرحله‌ای سهام بنیادین و DPS محور

رشد مرحله‌ای سهام بنیادین و DPS محور

با توجه به عبور شاخص کل از محدوده مهم یک میلیون و 436 هزار واحد که معادل شکست خط بالایی کانال نزول بود، خود را برای شروع هفته‌ای خوب آماده کرده بودیم، اما دستور رییس جمهور به برگشت به

به گزارش بورس نیوز، با توجه به عبور شاخص کل از محدوده یک میلیون و 436 هزار واحد که معادل شکست خط بالایی کانال نزول بود، خود را برای شروع هفته‌ای خوب آماده کرده بودیم، اما با دستور رییس جمهور به برگشت به" قیمت گذاری دستوری" در بخش خودرو نگرانی‌هایی ایجاد کرده که البته نباید هیجان زده عمل کرد.

با این وجود سایر بخش‌های بازار مشکلی ندارد و اگرچه ممکن است این اتفاق کمی به مذاق بازار خوش نیاید که البته منطقی نیز است، اما رشد مرحله‌ای سهام بنیادین و DPS محور با اتکا به قیمت‌های ارز رشد یابنده و قیمت‌های جهانی در سطح مطلوب میتواند و لو با وقفه ادامه یابد.

افزایش اندک قیمت دلار

قیمت دلار روز گذشته در بازار آزاد با مقداری افزایش در 28 هزار و 450تومان  معامله شد. از طرفی با شروع مذاکرات بین ایران و اروپا، در هفته پیش‌رو چنانچه خبر خوبی مخابره شود، شاهد کاهش قیمت دلار و به دنبال آن افت قیمت طلا و سکه نیز خواهیم بود.

سکه در روز گذشته با مقداری کاهش در سطح 12 میلیون و 565 هزار تومان قرار گرفته است.

قیمت نفت هم کاهش یافت

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته 0.45 درصد کاهش یافت و در 82.22 دلار در هر بشکه معامله شد، زیرا پیش‌بینی ضعیف‌تر تقاضای نفت توسط اوپک احساسات معامله گران را کاهش داده است.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei  در معاملات روز گذشته 332 واحد افزایش یافت و به 29 هزار و 610واحد رسید، زیرا سرمایه‌گذاران نگرانی‌های تورم جهانی را کنار گذاشتند. شاخص سهام شانگ‌های چین در معاملات روز گذشته 6.31 واحد افزایش یافت.

شاخص‌های سهام ایالات متحده در معاملات روز گذشته رشد نسبی داشتند، به طوری که داوجونز 185 واحد افزایش یافته، S&p و نزدک نیز بیش از 0.50 درصد رشد کرده اند.

قرمزپوشی بازار رمزارز‌ها

در نشست معاملاتی روزگذشته رمزارز‌ها قرمز پوش بودند و بیت کوین با 2.45 درصد کاهش در 63 هزار دلار معامله شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد