چرا خسارات قطعی برق پرداخت نشد؟/ فرار توانیر از تعهداتش

چرا خسارات قطعی برق پرداخت نشد؟/ فرار توانیر از تعهداتش

با وجود این که به نظر می‌رسد سریال قطعی‌های برق کشور حداقل به طور موقت تمام شده اما دردسرهای آن تمامی ندارد و بسیاری از مشترکان آسیب‌دیده هنوز موفق به دریافت خسارات خود نشده‌اند و از طرفی هم قرارداد توانیر با شرکت‌های بیمه منقضی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سریال قطعی برق که از اوایل خرداد ماه شروع شده بود و به نظر می‌رسد اکنون تمام شده است، ضرر زیادی به بسیاری از مشترکان زد.

بسیاری از مهندسان برق گزارش می‌دادند که حتی استفاده از محافظ برق هم کاربردی نیست و خاموشی‌های بدون برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی، وسایل برقی مشترکان زیادی را سوزانده است و با این حال، شرکت توزیع برق تهران هم امروز جدول خاموشی‌های احتمالی برق از تاریخ 6 تا 12 شهریور را منتشر کرد.

قرار بود توانیر و وزارت نیرو تا شهریور همین امسال اقدام به پرداخت خسارت تا سقف 12 میلیون تومان کنند اما مشترکان آسیب‌دیده تاکنون خسارتی دریافت نکردند و پیگیری‌های تجارت‌نیوز از این حاکی است که قرارداد توانیر با شرکت بیمه تمام شده است.

بنا به ادعای بیمه دی که قبلا طرف قرارداد توانیر بوده، هنوز هیچ شرکتی حاضر به انعقاد قرارداد با توانیر نشده و تکلیف خسارات مردم، معلوم نیست. تجارت‌نیوز روز پیش گزارشی در همین مورد منتشر کرد و حالا در ادامه نظرات برخی از مخاطبان را می‌خوانیم.

«انگار توانیر با بیمه کوثر هم قرارداد بسته بود»

«خسارات ناشی از قطعی برق دقیقا یک سال طول میکشید تا پرداخت شود.من دو سال پیش برد یخچالم سوخت دقیقا بعد از ثبت نام در سامانه و بیمه 15 ماه طول کشید تا پرداخت شد.»

«همه اش دروغ باید از 7 خان رستم بگذرید تا وسایل سوخته ات را توضیح دهید تا خودشون باور کنند چون حرف تو را دروغ می شمارند… از تبریز»

«بابت خسارت؛ ثبت در سامانه خسارت وزارت نیرو کرده ام تمام مدارک را نیز دارم اداره برق ساوه هیچ جوابی نمیده»

«یخچالم در نوسانات برق سوخته چهار میلیون هزینه کرده ام به اداره برق بارها مراجعه نموده ام هیچ کس جواب گو نیست.برای دادخواهی پیش کدام خداشناس برویم.»

«هیچ کس جواب گو نیست باید ماموران برق از این به بعد لباس محافظ نفرین بپوشند برای قطعی بدهی برق…»

«همه مراحل اداری را انجام دادم و هنوز هیچ خسارتی نگرفتم.»

«نوسان برق به قدری بالاست که بهترین محافظ برق را هم از کار می اندازد .اداره برق کارش درسته و مو لای درزش نمیره و میدونه چطور از مسيولیتش شانه خالی کنه.»

«اصلا کسی هست که تونسته باشه خسارت بگیره؟»

«محافظ برق هم داشتم،تلوزیون سوخت پاورش،گوشی آیفون تصویریم سوخت دیگه به اون چجوری میخواستم محافظ ببندم؟»

برای ثبت شکایت و پیگیری خسارت ناشی از قطعی برق به اپلیکیشن برق من یا سامانه بیمه توانیر به آدرس bime.tavanir.org.ir مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش، «خسارت مشترکان برق کی پرداخت می‌شود؟» را هم بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد