سخنگوی صنعت برق: فیش‌ها را قسطی می‌کنیم!

سخنگوی صنعت برق: فیش‌ها را قسطی می‌کنیم!

صطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق درباره قبض‌های نجومی توضیح داد.

همشهری: مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق درباره قبض‌های نجومی توضیح داد.

رجبی مشهدی، عامل اصلی صدور قبض‌های سنگین برق برای مشترکان پرمصرف را استفاده از کولرهای گازی و چیلرها اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کند با سپری‌شدن فصل گرم سال، میزان مصرف این مشترکان هم همانند سال قبل شود و هزینه برق کمتری را پرداخت کنند.

او در عین حال تاکید کرد: دمای هوا در اکثر استان‌ها و شهرهای ایران در تابستان امسال، بالاتر از میانگین سال‌های قبل بود که باعث رشد مصرف برق و البته هزینه پرداختی مشترکان پرمصرف شده است. سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه تعرفه برق قرار نیست در سال‌جاری افزایش پیدا کند، اعلام کرد: البته در تابستان امسال با وجود افزایش دمای هوا، قبض برق بسیاری از مشترکانی که کمتر از الگو، برق مصرف کرده‌اند، قبض شان با مبلغ صفر ریال صادر شده و به این معنا که پولی بابت مصرف برق پرداخت نکرده‌اند.

سخنگوی صنعت برق افزود: برای 2.6درصد از مشترکانی که بیش از 2 برابر الگو، برق مصرف کرده بودند، قبض برق بالای 700هزار تومان صادر شده، البته برای این موضوع محل اعتراض مجدد درنظر گرفته شده است. او توضیح داد: به‌طور مثال، در شهر تهران که الگوی مصرف 300کیلووات ساعت در‌ماه است، اگر مشترکی در یک دوره 2ماهه بیش از 600کیلووات ساعت مصرف داشته باشد، مقدار بیش از 600کیلووات، با میانگین خرید برق انرژی‌های تجدیدپذیر محاسبه می‌شود. رجبی مشهدی افزود: این دسته از مشترکان که ابهامی درمصرف یا مبالغ قبض برق خود دارند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست بررسی قبوض خود اقدام کنند که البته برای این گروه از مشترکان امکان تقسیط تا 3 قسط نیز درنظر گرفته شده است.

حايری تاکید کرد: این گروه از مشترکان (کمتر از3درصد مشترکان خانگی) با اعمال روش‌های مدیریت مصرف به سهولت، می‌توانند مصرف برق خود را به سطح الگوی مصرف کاهش داده تا نه‌تنها شامل افزایش قیمت برق نشوند، بلکه از کاهش قابل ملاحظه‌ای درصورتحساب برق خود بهره‌مند شوند.وی تاکید کرد: چنانچه اشتباهی نیز در بخش محاسبه قبض مشترکان رخ داده باشد، اصلاح می‌شود و حتی درصورت درخواست مردم، امکان پرداخت اقساطی قبوض نیز میسر خواهد بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد