دلاربازان به سوی بازار بیت‌کوین حرکت می‌کنند؟

دلاربازان به سوی بازار بیت‌کوین حرکت می‌کنند؟

حرکات عجیب صعودی در بازار «آلت‌کوین‌ها»، نگاه معامله گران بازار داخلی را به خود خیره کرده است.

اقتصادنیوز: حرکات عجیب صعودی در بازار «آلت‌کوین‌ها»، نگاه معامله گران بازار داخلی را به خود خیره کرده است.

در روزهای اخیر قیمت دوج‌کوین،‌ ریپل و بایننس‌کوین، رشد عجیبی را تجربه کردند. این در حالی بود که در بازار سکه و دلار داخلی، قیمت ها چندان جا به جا نشدند و در نهایت نیز به رشد محدودی اکتفا کردند. دلار در انتهای هفته توانست خود را به نزدیک مرز 25 هزار تومانی برساند و رشدی کمتر از یک درصد را به ثبت رساند.

سکه امامی هم با وجود رشد قابل توجه طلای جهانی نتوانست به بالای سطح 10 میلیون و 700 هزار تومانی نقوذ کند. نوسانات محدود سکه و دلار موجب شده است که توجه برخی از معامله گران بازار داخلی به سوی بازارهای پرنوسان و افزایشی چون بیت کوین و آلت کوین ها جلب شود.

خرید دوج کوین به جای طلا

به عنوان مثال، یک معامله گر سنتی طلا عنوان می کرد که در هفته اخیر از بازار آب شده خارج شده است و مقدار زیادی دوج کوین خریده است. او به سایر معامله گران طلا و دلار توصیه می کرد که وارد بازار رمز ارزها شوند،‌چرا که خود او نیز طی 4 روز بیش از 200 درصد سود کرده است.

در مقابل عده دیگری از معامله گران عنوان می کردند که از نحوه خرید مطمين بیت کوین اطلاع ندارند و ترجیح می دهند که در بازار کم ریسک تر داخلی فعالیت کنند. آن ها اعتقاد داشتند، درست است که در هفته های اخیر دلار و سکه نوسان زیادی نداشته اند،‌ولی حداقل آن ها توانسته اند به واسطه آشنایی با این بازار سود مقبولی را از طریق نوسان گیری به دست بیاورند.

افزون بر این امیدوار بودند که از هفته جاری قیمت دلار و سکه نوسانات بیشتری را تجربه کنند و اثر تزریق ارز توسط بازارساز کمتر شود. از نشانه های برگشت بازار به مسیر افزایشی، رشدی بود که دلار و سکه در معاملات پشت خطی روز جمعه تجربه می کردند.

این نکته را نیز باید اشاره کرد که بازار رمزارزها بسیار پرریسک و نوسان است و شاید بسیاری ترجیح ندهند که در چنین بازارهایی اقدام به معامله نکنند. شماری از معامله گران سکه و دلار نیز در انتظار ریزش بزرگ بیت کوین هستند، درست آنچه در سال های قبل اتفاق افتاد و قیمت بیت کوین از 19 هزار دلار به 3 هزار دلار ریخت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد