وزیر انرژی امارات: می‌توان به اوپک‌پلاس برای ایجاد تعادل در بازارها اعتماد کرد

وزیر انرژی امارات: می‌توان به اوپک‌پلاس برای ایجاد تعادل در بازارها اعتماد کرد

وزیر انرژی امارات گفت: اوپک پلاس همیشه یک سازمان فنی مورد اعتماد برای متوازن کردن عرضه و تقاضای نفت باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، وزیر انرژی امارات اعلام کرد، اوپک تمایل دارد تا نفت مورد نیاز جهان را تامین کند.

وی اضافه کرد، اتحاد تولیدکنندگان بزرگ همیشه برای متوازن کردن بازار بوده است.

سهیل المزروعی در یک رویداد صنعتی در ابوظبی گفت: اوپک که متشکل از کشورهای تولیدکننده نفت نظیر روسیه است، همیشه یک سازمان فنی مورد اعتماد برای متوازن کردن عرضه و تقاضای نفت باقی خواهد ماند،‌ در صورتی که نیاز باشد، تنها به اندازه یک تماس تلفنی فاصله داریم.‌

هوچستین، نماینده آمریکا در امور انرژی گفت که انرژی باید به گونه ای قیمت گذاری شود که امکان رشد اقتصادی را فراهم کند و سرمایه گذاری بیشتری در بخش نفت و گاز مورد نیاز است.

وی در سخنانی در همین کنفرانس مدعی شد: روابط آمریکا و امارات «قوی، طولانی مدت و بادوام» است.

اوپک در ماه اکتبر با یک کاهش تولید موافقت کرد که یکی از بزرگ ‌ درگیری‌ها را با غرب ایجاد کرد، به طوری که دولت آمریکا این تصمیم غافلگیرکننده را کوته‌ بینانه خواند.

اوپک قرار است نشست بعدی خود را 4 دسامبر در وین، یک روز پیش از اجرایی شدن توافق گروه هفت برای اجرای سقف قیمتی نفت روسیه، برگزار کند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان نیز گفت، عربستان و امارات، دو کشور بزرگ تولیدکننده نفت جهان، در حال افزایش تولید و پالایش و همچنین کار بر روی انرژی های پاک هستند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد