شروع طوفانی بورس در اولین روز هفته / رشد 2 درصدی شاخص کل در 15 دقیقه

شروع طوفانی بورس در اولین روز هفته / رشد 2 درصدی شاخص کل در 15 دقیقه

همانطور که پیش‌بینی می‌شد شروع معاملات امروز بازار سهام با روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز همراه شد و کلیت بورس بعد از مدت‌ها سبز رنگ شد و شاخص کل به کانال 1/2 میلیون واحدی بازگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز همراه شد و شاخص کل در 15 دقیقه ابتدایی معاملات 2 درصد رشد کرد و به یک میلیون و 209 هزار واحد رسید. شروع روند صعودی بازار سهام در حالیست که بورس در جریان معاملات 4 هفته گذشته روندی نزولی داشت و با روند نزولی 20 درصدی زیان‌ده‌ترین بازار دی ماه شناخته شد.

در جریان معاملات هفته گذشته جلسات زیادی برای حمایت از بازار سرمایه برگزار شد و در جریان این جلسات قالیباف‌اصل ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار استعفا داد اما بورس به این استعفا واکنش مثت نشان داد. همچنین تنش‌ها در منطقه کاهش یافته و روند نزولی قیمت دلار نیز متوقف شده است و از طرفی اصلاح زیاد بازار سرمایه باعث جذابیت زیاد قیمت‌ها مخصوصا در نمادهای شاخص‌ساز شده است.

در جریان معاملات امروز صندوق‌های دولتی روندی صعودی دارند و در سقف قیمتی خود معامله می‌شوند و این درحالیست که به گفته ريیس مجلس صندوق دارا یکم 30 درصد زیر ارزش واقعی و صندوق پالایشی یکم 44 درصد زیر قیمت پذیره‌نویسی معامله می‌شود و سهامداران این صندوق‌ها از طولانی شدن روند نزولی این صندوق‌ها به ستوه آمده بودند.

همچنین نماد شستا برای سومین روز پی‌درپی روندی مثبت دارد.

بازگشت اعتماد به بازار سهام موضوع مهم و پیچیده‌ای است که در کوتاه‌مدت حاصل نمی‌شود و از نظر کارشناسان اولین اقدام در جلب اعتماد سهامداران به بازار سرمایه کنترل عرضه‌های آبشاری حقوقی‌ها و نوسان‌گیری بازارگردان‌ها است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد