تحلیل تکنیکال و بنیادی وپاسار/ عبور از سقف قبلی و همچنان صعودی

تحلیل تکنیکال و بنیادی وپاسار/ عبور از سقف قبلی و همچنان صعودی

وپاسار از معدود سهام بازار است که موفق به عبور از سقف قبلی خود در تابستان سال گذشته شده است که نشان دهنده‌ عملکرد خوب سهامدار عمده و بازارگردان سهم است.

به گزارش نبض بورس، وپاسار این روز‌ها بسیار حساب شده معامله می‌شود بطوری که هر روز با یک دامنه مشخص و کنترل شده و معمولا با یک شیب ملایم و مثبت بالا می‌رود امروز هم با معامله نزدیک به 50 میلیون برگه سهم و پایانی 0.2 درصد مثبت بسته شد.

تحلیل بنیادی وپاسار/ تراز ارزی 700 میلیون دلاری
 

وپاسار به همراه وتجارت و وبملت عمده بانک‌هایی هستند که تراز ارزی مثبت دارند که تراز ارزی بانک پاسارگاد به اندازه 700 میلیون دلار مثبت است که در شش ماهه دوم سال 99 به میزان تقریبی 40 ریال به سود هر سهم وپاسار اضافه می‌کند. بانک در سال‌های 97 و 98 به ترتیب به ازای هر سهم 293 ریال و 377 ریال سود هر سهم گزارش کرده بود که برای سال 99 فعلا در پایان 9 ماهه مبلغ 695 ریال سود هر سهم گزارش کرده است که انتظار می‌رود برای کل سال 99 این رقم به شکل محسوسی بهبود یابد.
اما از نظر عملیات بانکی طبق نمودار بالا تراز عملیاتی بانک از سال گذشته بطور میانگین ماه به ماه در حال رشد است وا ین روند نوید گزارش‌های بهتری برای فصل‌های پیش رو در سال جاری را می‌دهد.

تحلیل تکنیکال وپاسار/ عبور از سقف قبلی و همچنان صعودی
 

وپاسار از معدود سهام بازار است که موفق به عبور از سقف قبلی خود در تابستان سال گذشته شده است که نشان دهنده‌ عملکرد خوب سهامدار عمده و بازارگردان سهم است. محدود 1200 تومان در فیبوی 0.61 اصلاح اخیر محدوه‌ بسیار مهمی برای سهم بود که با عبور از آن و تثبیت بالای این قیمت امکان رشد بیشتر برای قیمت سهم را فراهم کرد. اکنون هدف قیمتی 1850 تومان در فیبوی 1.61 موج قبلی در دسترس است و در صورت عبور از این محدوده قیمت شانس رسیدن به خط میانی کانال صعودی در محدوده 2200 تومان را نیز دارد.
محدوده‌ حمایتی سهم بر روی 1460 تومان قرار دارد که منحنی میانگین 40 روزه سهم نیز به عنوان حمایت اصلی قیمت در همین محدوده و بالاتر از آن می‌تواند حامی خوبی برای قیمت محسوب شود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد