تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو منتقل می‌شود؟

تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو منتقل می‌شود؟

اخیرا شایعه‌ای در فضای مجازی مطرح شده که با تغییر پلاک خودروها تخفیف بیمه شخص ثالث از بین می‌رود و دوباره از صفر شروع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، اخیرا شایعه‌ای در فضای مجازی مطرح شده که با تغییر پلاک خودروها تخفیف بیمه شخص ثالث از بین می رود و دوباره از صفر شروع می شود، در همین راستا سرهنگ عین الله جهانی اظهار کرد: طبق قانون پلاک هایی که بیش از یکسال استفاده نشود، با حفظ سوابق به نفر دیگری منتقل می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: طبق قانون فردی که چندین پلاک فک شده داشته باشد، این پلاک ها به صورت تفکیک شده و آزاد در اختیار مراکز تعویض پلاک ما هستند و اگر زیر یک سال باشد پلاک متعلق به وی در مرکز شماره گذاری یا تعویض پلاک، به خودروی ایشان اختصاص پیدا می کند اما بالای یکسال ممکن است پلاک دیگری تخصیص یابد. ناگفته نماند صرفا در مراکز شماره گذاری مستقر در کارخانه پلاک جدید به خودرو نصب می‌شود تا در تحویل خودرو ها به مشتریان تسریع گردیده و هیچ وقفه ای رخ ندهد.

وی افزود: تخفیف عدم خسارت در بیمه نامه شخص ثالث متعلق به مالک وسیله نقلیه (صاحب پلاک انتظامی وسیله نقلیه) است و بر اساس مقررات بیمه شخص ثالث، مالکین وسایل نقلیه موتوری زمینی می توانند سابقه تخفیف عدم خسارت بیمه نامه شخص ثالث پلاک قبلی خود را همزمان با انتقال مالکیت یا هر زمان پس از آن به وسیله نقلیه دیگر از همان نوع ( مثلا سواری به سواری) که متعلق به خود، همسر، والدین و یا اولاد بلاواسطه آنها باشد انتقال دهند. لذا با توجه به اینکه سابقه پلاک ها و تخفیفات بیمه نامه های شخص ثالث برای مدت نامحدود به ترتیب در بانک های اطلاعاتی راهور و بیمه (شرکت های بیمه و بیمه مرکزی) محفوظ است، با واگذاری پلاک های قدیمی به دیگری به هیچ عنوان سوابق رانندگی و بیمه ای از جمله تخفیفات عدم خسارت مالک قبلی پلاک از بین نخواهد رفت و افراد با توجه به سوابق بیمه ای خود از مزایای تخفیفات بهره مند می شوند.

سرهنگ جهانی خاطرنشان کرد: هیچ سوء استفاده و هماهنگی بین پلیس و شرکت بیمه در خصوص حذف تخفیفات وجود ندارد و این خبر صرفا یک نوع تشویش اذهان عمومی است و ما طبق قانون علیه افرادی که اقدام به انتشار چنین شایعات و اتهاماتی می کنند ، شکایت خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد