موج جدید گرانی در مصر با افزایش قیمت بنزین

موج جدید گرانی در مصر با افزایش قیمت بنزین

موج جدید گرانی در مصر به دنبال افزایش مجدد قیمت سوخت با بالا رفتن تعرفه حمل و نقل عمومی در این کشور به راه افتاد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، «محمود » وزیر توسعه محلی مصر امروز چهارشنبه اعلام کرد که تعرفه حمل و نقل عمومی در همه استان‌های این کشور 50 (ا پوند = 100 ) افزایش می‌یابد تا با افزایش اعمال شده در قیمت سوخت از امروز مطابقت داشته باشد.

به افزایش پنج تا هفت درصدی تعرفه حمل‌ داخلی و بین استانی در تمامی خطوط داخلی و خارجی بین استان‌ها اشاره کرد و گفت که قیمت‌های جدید در خطوط داخل شهری و بیرون شهری به وضوح اعلام می‌شود.

وزیر توسعه محلی مصر در عین حال از دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواست اطمینان حاصل کنند که رانندگان متعهد به تصویب تعرفه جدید بدون افزایش آن و عدم سوء استفاده از شهروندان هستند.

این ششمین افزایش متوالی قیمت سوخت در مصر است که بر اساس آن قیمت بنزین اکتان 80، بنزین اکتان 92 و گازويیل را نیم پوند در هر لیتر افزایش می‌دهد و از ساعت نه صبح امروز به وقت محلی تا سه ماه آینده قیمت بنزین اکتان 95 هم یک پوند افزایش یافته است.

افزایش قیمت گازويیل در مصر به معنای افزایش قیمت تعرفه‌های حمل و نقل دولتی و خصوصی و البته همه کالاها و محصولات است که در راس آنها سبزیجات، میوه ، گوشت، مرغ، ماهی، غلات، روغن، لبنیات، پنیر و تخم مرغ است.

مصر برآوردهای خود را برای یارانه‌های نفتی در بودجه 2022-2023 به حدود 28.1 میلیارد پوند افزایش داده است، در مقایسه با 18.4 میلیارد پوند که در بودجه 2021-2022، پیش بینی شده بود، یعنی افزایشی حدود 9.7 میلیارد پوندی داشته است، با توجه به اینکه وزارت دارایی مصر هزینه ثابتی را اعمال کرده که شامل هزینه ثابت 30 قرش() برای هر لیتر بنزین و 25 قرش برای هر لیتر گازويیل است.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد