نرخ تورم در اسپانیا به بالاترین میزان در 38 سال گذشته رسید

نرخ تورم در اسپانیا به بالاترین میزان در 38 سال گذشته رسید

افزایش قیمت برق در کنار مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی باعث شده تا نرخ تورم در اسپانیا به بالاترین میزان در 38 سال گذشته برسد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بر اساس اطلاعات ارايه‌شده از سوی دفتر آمار اسپانیا، نرخ تورم در این کشور در ماه جولای به بالاترین میزان در 38 سال گذشته رسیده است.

باوجود آنکه قیمت بنزین در این کشور طی ماه گذشته کاهش یافته اما بالا رفتن قیمت برق و مواد غذایی باعث شده تا شاهد افزایش نرخ تورم در این کشور باشیم.

در ماه جولای قیمت حامل‌های انرژی در اسپانیا نسبت به جولای سال گذشته 41 درصد رشد کرد و قیمت برخی مواد غذایی هم رشد 20 درصد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت رساند.

در واقع مردم اسپانیا طی هفته‌های گذشته با افزایش شدید قیمت تخم‌مرغ، شیر، لبنیات، گوشت، نان و حبوبات، بوده‌اند.

حدود سه ماه پیاپی است که نرخ تورم در اسپانیا روندی افزایشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش گرفته و دولت مادرید اقدامات گوناگونی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مقابله با افزایش قیمت حامل‌های انرژی در این کشور در پیش گرفته است که از جمله آنها می‌توان به کاهش مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در سایه خشکسالی شدید در اروپا که به احتمال زیاد بر تولید محصولات کشاورزی از جمله میوه‌ و سبزیجات اثر خواهد گذاشت، پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده شاهد بالا رفتن قیمت مواد غذایی در اسپانیا و به طور کلی اروپا باشیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد