رشد نرخ‌های فروش "سرود " متوقف شد

رشد نرخ‌های فروش "سرود " متوقف شد

نرخ فروش هر تن سیمان داخلی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، درشرایطی که شرکت سیمان شاهرود در عملکرد 9 ماهه خود با اعلام سود خالصی 1.374 ریالی به ازای هر سهم، عملکرد مثبتی را روانه سامانه کدال نموده بود، عملکرد آخرین ماه سال 1399 این شرکت حاکی از کاهش درآمد‌های فروش در مقایسه با بهمن ماه و البته توقف رشد نرخ محصولات این شرکت می‌باشد.

کاهش فروش 27.640 تنی انواع سیمان داخلی در اسفند ماه در مقایسه با ماه گذشته از جمله با اهمیت‌ترین عوامل کاهش درآمد‌های این شرکت در آخرین ماه سال 1399 می‌باشد.

همچنین نرخ فروش هر تن سیمان داخلی بدون تغییر نسبت به بهمن ماه به 2.71 میلیون ریال رسیده و این در حالیست که در دی ماه نرخ‌های فروش سیمان این شرکت در حدود 2.57 میلیون ریال بود.

جمع مقادیر تجمیعی فروش این شرکت تا پایان اسفند ماه در حدود 1.628.000 تن بودهکه سهم عمده‌ی 1.388.000 تنی سیمان داخلی نقش عمده‌ای از فروش را بر عهده دارد.

علی رغم این افزایش نرخ در ماه‌های انتهایی سال 1399، به نظر می‌رسد احتمال کاهش قیمت‌های دلار در صورت گشایش‌های سیاسی در ماه‌های آتی، تا حدود زیادی منجر به کاهش نرخ‌های فروش گردد که این موضوع از دغدغه‌های سهامداران این شرکت در سال آتی خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

"سرود" 170 تومان سود می‌دهد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد