نرخ تورم در استان‌های مختلف چگونه است؟

نرخ تورم در استان‌های مختلف چگونه است؟

داده‌های آماری حاکی است استان قم با 37.5 درصد کمترین و استان کردستان با 46.2 درصد بیشترین نرخ تورم را در اردیبهشت‌ماه امسال داشتند.

ایرنا: داده‌های آماری حاکی است استان قم با 37.5 درصد کمترین و استان کردستان با 46.2 درصد بیشترین نرخ تورم را در اردیبهشت‌ماه امسال داشتند.

 مرکز آمار در آخرین گزارش خود، وضعیت نرخ تورم در استان‌های مختلف را منتشر کرد.

طبق این آمار نرخ تورم 12 ماهه منتهی به اردیبهشت ماه 1400 برای خانوارهای کشور 41 درصد شد، به‌طوری که بیشترین نرخ تورم متعلق به استان کردستان و کمترین آن مربوط به استان قم است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان هرمزگان با 3.9 درصد افزایش و کمترین افزایش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمانشاه با یک دهم درصد است.

هم‌چنین بیشترین کاهش نرخ تورم ماهانه نیز مربوط به استان‌های همدان و اردبیل با سه دهم درصد کاهش است.

در اردیبهشت‌ماه 1400 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور 46.9 درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (55.7 درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (41.6 درصد) است.

خانوارهای شهری قم، کمترین نرخ تورم اردیبهشت‌ماه

در اردیبهشت‌ماه 1400 بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان با 3.4 درصد افزایش، کمترین افزایش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی با یک دهم درصد و بیشترین کاهش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ بوشهر با سه‌دهم درصد کاهش است.

در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور 46.1 درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان زنجان (55.7 درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (41.5 درصد) است.

هم‌چنین نرخ تورم 12 ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه 1400 برای خانوارهای شهری به عدد 40.5 درصد رسید که بیشترین نرخ تورم 12 ماهه مربوط به استان کردستان (46 درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ قم (37.4 درصد) است.

خانوارهای روستایی همدان بالاترین نرخ تورم را داشتند

در اردیبهشت ماه 1400 بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان هرمزگان با پنج درصد افزایش و کمترین افزایش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با 2 دهم درصد است. هم‌چنین بیشترین کاهش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ همدان با 9 دهم درصد کاهش است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام (59 درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (43 درصد) است.

هم‌چنین نرخ تورم 12 ماهه منتهی به اردیبهشت ماه 1400 برای خانوارهای روستایی به عدد 43.2 درصد رسید که بیشترین نرخ تورم 12 ماهه مربوط به استان­ همدان (49.4 درصد) و کمترین آن مربوط به استان های­ سیستان و بلوچستان و گیلان (38.3 درصد) است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد