بر عدم قیمت‌گذاری دستوری محصولات در بورس کالا تاکید شد

بر عدم قیمت‌گذاری دستوری محصولات در بورس کالا تاکید شد

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تشریح نشست اخیر این کمیسیون با محوریت بازار سرمایه گفت: در این جلسه بر عدم قیمت گذاری دستوری محصولات به خصوص محصولات و تولیدات ناشران بازار سهام و محصولات عرضه شده در بورس کالا تاکید شد.

خواندن 2دقیقه

به گزارش بورس نیوز، علی خضریان با اشاره به نشست کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار کرد: جلسه کمیسیون اصل 90 در ادامه بررسی طرز کار، برنامه و تصمیم‌های بازارسرمایه با ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونان سازمان بورس و فرابورس برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در خانه ملت افزود: در ابتدای جلسه تاکید شد که مبنای کمیسیون همکاری برای رفع مشکلات و چالش‌های بازار سرمایه و احقاق حقوق عامه سهامداران است؛ به همین دلیل تلاش شده در سلسله جلسات کارشناسی که در کمیته اقتصادی، فنی و عمرانی در کمیسیون اصل 90 برگزار می‌شود کمکی به مدیران و مسيولین این مجموعه در بررسی طرز کار‌ها و انجام پیشنهادات و موارد این چنینی باشد.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین بر لزوم تلاش دولت و دستگاه‌های دولتی برای کاهش کسری بودجه دولتی تاکید شد. همچنین بر عدم قیمت‌گذاری دستوری محصولات به خصوص محصولات و تولیدات ناشران بازار سرمایه و محصولات عرضه شده در بورس کالا مورد تاکید قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در جلسه به آن اشاره شد، مالیات‌ستانی از عواید حاصل از فعالیت‌های غیرمولد اقتصادی و هدایت منابع به سمت بازار سرمایه بود که قرار شد جزییات احصا شود تا در مجلس بتوانیم کمک کنیم بازار سرمایه به این سمت سوق پیدا کند. همچنین نکاتی در خصوص مسايل و راهکار‌های ارتقا بازار سرمایه از جمله توجه به تامین مالی بخش غیردولتی از حیث انتشار اوراق، توجه به شفافیت، نظارت و کارایی بازار سرمایه بود مطرح و قرار شد مسيولین سازمان بورس در این حوزه ایده و طرح‌های خود را ارايه کنند.

خضریان در ادامه توضیح داد: توسعه و افزایش تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سهام از مواردی بود که به آن اشاره شد، همچنین کمیسیون بر لزوم ارتقای زیرساخت‌های بازار و سامانه‌های نظارتی به منظور کشف دستکاری قیمت‌ها تاکید و خواستار مجازات افراد متخلف و مداخله‌گران در قیمت سهام شد.

وی بیان کرد: یکی از مورادی که به نظر می‌رسد لازمه امر بازار سرمایه با توجه به افزاش حضور مردم در این بازار بوده، تهیه بسته‌های آموزش برای عموم مردم با اولویت تولید محتوای مناسب برای اقشار مختلف اجتماعی در قالب‌های متنوع بوده مقرر شد اگر نیاز به همراهی سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها از جمله سازمان صدا و سیما بود، کمیسین اصل 90 از ظرفیت قانون خود برای برقراری ارتباطات بین مجموعه‌ها استفاده می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: دهقان ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه اعلام کرد نقد‌ها و نظر‌هایی که در کمیسیون اصل 90 پیرامون بازار سرمایه ارايه می‌شود، حرف و نظر سازمان بورس است که باید در برنامه‌های خود مدنظر قرار دهد، همچنین اعضای کمیسیون اصل 90 بیان کردند که با نظارت بر اجرای برنامه‌های ريیس جدید سازمان بورس زمینه رسیدن ريیس سازمان به اهداف و برنامه هایش را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت گذاری دستوری صنایع و تولیدات توجیه اقتصادی ندارد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد