​رمزارز جایگزین دلار در این کشورها می شود

​رمزارز جایگزین دلار در این کشورها می شود

مصرف کنندگان در سراسر جهان به سمت ارزهای رمزنگاری شده هجوم آورده اند و عصر غیرمتمرکزتری را در امور مالی جهانی آغاز می...

اگر سیاست گذاران ایالات متحده گام های قاطعی برای انطباق با یک سیستم مالی دیجیتالی را برندارند ایالات متحده در خطر از دست دادن مزایای اقتصادی و ژيوپلیتیکی ناشی از تسلط دلار بر سیستم مالی جهانی است.

علیرغم همه تبلیغات پیرامون ارزهای دیجیتال، اندازه بازار جهانی کریپتو کم است (تقریبا 1.7 میلیارد دلار در سال 2021). با این حال، پیش بینی کنندگان انتظار رشد سالانه قوی در چند سال آینده را دارند و به نظر می رسد روسیه آماده استفاده از این مزیت است. ذخایر عظیم انرژی و آب و هوای خنک این کشور آن را به مکانی عالی برای استخراج ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

استفاده از ارزهای دیجیتال روسیه نیز طی سال‌ها افزایش یافته است، به طوری که یک عدد قبل از جنگ نشان می‌دهد که روس‌ها 12 درصد از کل ارز دیجیتال جهان یا حدود 240 میلیارد دلار را در اختیار داشتند و بیت کوین محبوب ترین ارز رمزنگاری شده در روسیه است.

از آنجایی که روبل در ماه مارس 30 درصد سقوط کرد (اخیرا بهبود یافته است) و پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی روسیه 15 درصد کاهش یابد، کرملین ممکن است به طور جدی تری به ارزهای دیجیتال نگاه کند.

در اوایل سال جاری، وزارت دارایی روسیه پیش نویس قانون جدیدی را در مورد ارزهای رمزپایه ارايه کرد که استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت ممنوع می کرد. اما این وزارتخانه از آن زمان این لایحه را اصلاح کرده است تا مفاد استخراج ارز دیجیتال را نیز شامل شود.

این اتفاق ممکن است نشان دهنده یک حرکت آهسته به سمت ارزهای دیجیتال به عنوان یک وسیله پرداخت مرکزی به رسمیت شناخته شده در روسیه باشد. ريیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه اخیرا ارزهای دیجیتال را به عنوان یک وسیله پرداخت جایگزین برای تراکنش با کشورهای آفریقایی پیشنهاد کرده است.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد