تورم لجام‌گسیخته بزرگ‌ترین نگرانی کشورهای گروه 20

تورم لجام‌گسیخته بزرگ‌ترین نگرانی کشورهای گروه 20

اطلاعات مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که تورم لجام‌گسیخته بزرگ‌ترین نگرانی کشورهای عضو گروه 20 طی سال‌های آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، اطلاعات مجمع جهانی اقتصاد که ساعاتی پیش منتشر شد حاکی از آن است که تورم افسارگسیخته بزرگ‌ترین نگرانی کشورهای عضو گروه 20 طی دو سال آینده است.

پس از تورم، بحران بدهی و بحران افزایش هزینه‌های زندگی در این کشورها بیشترین توجه و نگرانی را به خود جلب کرده است.‌

بر اساس یک نظرسنجی انجام‌شده توسط مرکز اقتصادها و جوامع جدید مجمع جهانی اقتصاد، تورم در کشورهای گروه 20 به قدری افزایش یافته که در چندین دهه گذشته بی‌سابقه بوده و باعث شده تا یک سوم کشورهای عضو گروه 20 روند افزایش قیمت‌ها را به عنوان بزرگ‌ترین نگرانی خود عنوان کنند.

اگرچه بانک‌های مرکزی کشورهای جهان سیاست‌های انقباضی را در راستای کنترل تورم در پیش گرفته‌اند، اما تلاش آنها در این مسیر ممکن است به رکود در اقتصاد جهانی منجر شود.

نظرسنجی مجمع جهانی اقتصاد در حالی منتشر می‌شود که قرار است تا چند روز دیگر گروه 20 در اندونزی نشستی را برگزار کند. این نظرسنجی همچنین نشان داده که مشکلات زیست‌محیطی برای نخستین بار طی سال‌های گذشته از لیست مهم‌ترین نگرانی‌های کشورهای عضو گروه 20 خارج شده؛ چراکه توجه این کشورها هم‌اکنون بیشتر معطوف به مشکلات اقتصادی - اجتماعی است.

با وجود آنکه شاهد افزایش تعداد حملات سایبری و درز اطلاعات و تهدیدات فناوری هستیم، اما این موضوع کمترین توجه را در کشورهای گروه 20 به خود جلب کرده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد