پوشش ریسک ساخت مسکن به وسیله ابزارهای مالی بورس کالا

پوشش ریسک ساخت مسکن به وسیله ابزارهای مالی بورس کالا

وزارت اقتصاد و دارایی مکلف شد جهت ساخت مسکن امکان پیش خرید فولاد و سیمان مورد نیاز را در بورس کالا فراهم کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 18 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن، با ماده (14) و تبصره‌ آن با 171 رای موافق، 2 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. در ماده 14 آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است به منظور پوشش ریسک ساخت مسکن، امکان پیش خرید و سایر ابزارهای پوشش ریسک خرید مصالح ساختمانی (صرفا فولاد و سیمان) را در بورس کالا فراهم نماید.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 18فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن، با ماده (14) و تبصره‌ آن با 171 رای موافق، 2 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 14 آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است به منظور پوشش ریسک ساخت مسکن، امکان پیش خرید و سایر ابزارهای پوشش ریسک خرید مصالح ساختمانی (صرفا فولاد و سیمان) را در بورس کالا فراهم نماید.

براساس تبصره این ماده؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است بر بازار مصالح ساختمانی (به ویژه فولاد و سیمان) و تامین آن با قیمت تمام شده متعارف نظارت نماید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد