اعمال دامنه نوسان نامتقارن از امروز

اعمال دامنه نوسان نامتقارن از امروز

بنا به تصمیم اعضای شورای عالی بورس از امروز (شنبه 25 بهمن‌ماه) تا اطلاع ثانوی، دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس...
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، ضمن آنکه دامنه نوسان در انواع اوراق با درآمد ثابت، اختیار معامله، اختیار فروش تبعی، آتی، آتی سبد سهام و اوراق تسهیلات مسکن بدون تغییر خواهد ماند. آنطور که سعید اسلامی بیدگلی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و عضو شورای عالی بورس گفته تصمیم محدودسازی دامنه نوسان یکماهه خواهد بود. تصمیمی که هر چند برای بازگشت رونق به تالار شیشه‌ای اتخاذ شده است اما هراس از صف‌سازی بیشتر موضوعی است که اغلب تحلیلگران بورسی را نگران کرده است.

به ویژه آنکه پس از روند مثبت سهام در هفته گذشته، احتمال شناسایی سود در هفته جاری وجود دارد و اینجاست که کف 2 درصدی در نظر گرفته شده برای سهام، احتمال سنگین‌تر شدن صفوف فروش و کاهش محسوس نقدشوندگی بازار را پررنگ می‌کند. هر چند محمدعلی دهقان دهنوی عنوان کرده از ابزارهای دیگری استفاده خواهند کرد تا نقدشوندگی بازار حفظ شود. به هر روی از امروز تا اطلاع ثانوی، دامنه نوسان در سهام بورسی و فرابورسی و بازار پایه به شرح جدول زیر خواهد بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد