اقدام بانک مسکن خلاف دستور وزیر راه و شهرسازی

اقدام بانک مسکن خلاف دستور وزیر راه و شهرسازی

با وجود آنکه هنوز مهلت قانونی افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر، برای بانک مسکن فرا نرسیده است، این بانک بدون اعلام و تایید وزارت راه و شهرسازی، نسبت به ارسال پیامک برای متقاضیان اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با وجود تاکید وزیر راه و شهرسازی بر جلوگیری از افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر تا پیش از فرارسیدن مهلت قانونی، بانک مسکن همچنان نسبت به ارسال پیامک به متقاضیان برای مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی و تحویل مسکن مهر ادامه می‌دهد.

به عنوان مثال در متن پیامک ارسال شده از سوی بانک مسکن به یکی از متقاضیانی که هنوز واحد مسکن مهر خود را به دلیل نواقص ساخت تحویل نگرفته، آمده است: «مالک محترم مسکن مهر، با سلام، طبق بند 4 تبصره 11 قانون بودجه سال 1401، تا خرداد‌ماه سال جاری فرصت دارید از امکان قسط بندی یا تسویه تسهیلات با نرخ یارانه‌ای بهره‌مند گردید. لذا خواهشمند است، با قید فوریت به اداره کل راه و شهرسازی استان البرز مراجعه و پس از اخذ معرفی‌نامه، جهت دریافت کارت قسط به شعبه بانک مسکن مراجعه نمایید. قابل ذکر است، طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بعد از خردادماه نرخ تسهیلات 18 درصد محاسبه خواهد شد.»

این پیامک در شرایطی صادر می‌شود که مطابق نامه رستم قاسمی به ريیس کل بانک مرکزی، تشخیص و تکمیل و دارای خدمات زیربنایی بودن پروژه‌ها صرفا با اعلام و تایید وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

همچنین در این نامه آمده است، با توجه به فرا نرسیدن مهلت قانونی افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر اکیدا از هرگونه افزایش نرخ سود تسهیلات واحدهای مسکن مهر بدون اعلام و تایید وزارت راه و شهرسازی خودداری کنند.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد