تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | تقاضا در پدرخش تقویت خواهد شد؟ | پتایر الگوی سر و شانه را تکمیل کرد

تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | تقاضا در پدرخش تقویت خواهد شد؟ | پتایر الگوی سر و شانه را تکمیل کرد

دو نمادی که امروز شنبه 20 فروردین 1401 به لحاظ تکنیکالی قرار است مورد بررسی قرار بگیرند، از گروه لاستیک و پلاستیک انتخاب شده اند. پتایر و پدرخش به لحاظ تکنیکالی در چه وضعیتی قرار دارند؟

به گزارش نبض بورس، دو نمادی که امروز شنبه 20 فروردین 1401 به لحاظ تکنیکالی قرار است مورد بررسی قرار بگیرند، از گروه لاستیک و پلاستیک انتخاب شده اند. پتایر و پدرخش به لحاظ تکنیکالی در چه وضعیتی قرار دارند؟

شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش پتایر و پدرخش نیست و صرفا یک پیش بینی از روند آینده این دو سهم می‌باشد.

تقاضا در پدرخش تقویت خواهد شد؟
 
 

پدرخش در دو سال گذشته درون یک ساختار کارکشن بصورت زیگزاگ منظم ABC اصلاح کرده است. اخیرا افت سهم در نمودار قیمت بیشتر از اصلاح آن در اندیکاتور RSI بوده است و همین موضوع باعث ایجاد یک واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI شده است. واگرایی ایجاد شده در ادامه می‌تواند سبب تقویت طرف تقاضا شود و ممکن است با تغییر روند سهم همراه شده و قیمت را در مسیر صعود قرار دهد. تارگت سهم در صورت تحقق سناریوی گفته شده روی فیبوی 0.23 اصلاح اخیر در 1,100 تومان قرار دارد و این در حالی است که حد ضرر سهم روی 560 تومان قرار دارد.

خلاصه تحلیل تکنیکال پدرخش

حمایت اول: 630 تومان
حمایت دوم: 560 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی اصلاح ABC
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI ادامه دارد
واگرایی: واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و RSI
مقاومت اول: 750 تومان
مقاومت دوم: 1,100 تومان

پتایر الگوی سر و شانه را تکمیل کرد
 
 

پتایر در 6 ماه گذشته آرایش سر و شانه را که مشکوک به شکل گیری بود را تکمیل کرده است بطوری که اکنون قیمت با اصلاح سه وجهی بصورت یک زیگزاگ تند و تیز بصورت ABC در طول دو سال گذشته کامل کرده است. قیمت اخیرا از کف قیمتی خود در نزدیکی 140 تومان کف سازی مناسبی کرده است و موفق به برگشت قیمت شده است. اما در نزدیکی خط روند نزولی قیمت فعلا متوقف شده است. خط روند نزولی RSI در بلند مدت شکسته شده است و در صورت عبور قیمت نیز از خط روند نزولی در نمودار قیمت باید گفت که شرایط برای رشد بیشتر سهم تا محدوده‌ی فیبوی 0.23 اصلاح اخیر در 240 تومان مهیا می‌شود. حمایت‌های سهم روی 150 و 140 تومان قرار دارد.

خلاصه تحلیل تکنیکال پتایر

حمایت اول: 150 تومان
حمایت دوم: 140 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی اصلاح ABC
وضعیت اندیکاتور RSI: روند نزولی RSI شکسته شده است
مقاومت اول: 175 تومان
مقاومت دوم: 240 تومان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد