دویچه بانک هشدار داد: موجی از نکول در جهان در راه است

دویچه بانک هشدار داد: موجی از نکول در جهان در راه است

دویچه بانک با اشاره به اینکه اجرای سیاست‌های انقباضی پولی توسط بانک‌های مرکزی، اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند، نسبت به وقوع موجی از نکول بدهی شرکتی به ویژه در آمریکا و اروپا هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از راشاتودی، دویچه بانک آلمان نسبت به بازگشت چرخه رونق و رکود در سال جاری و به راه افتادن قریب‌الوقوع موجی از نکول بدهی شرکتی به ویژه در آمریکا و اروپا هشدار داد.

بر اساس مطالعه سالانه این بانک که در روز چهارشنبه منتشر شد، نکول شرکت‌ها در مقایسه با 20 سال گذشته رایج‌تر و معمول‌تر خواهد شد.

این بانک آلمانی پیش‌بینی کرد که نرخ نکول در سه ماهه چهارم 2024 به اوج خود برسد. اوج نرخ نکول برای بدهی های با بازده بالا در آمریکا به 9 درصد، برای وام‌ها در این کشور به 11.3 درصد، برای اوراق قرضه با بازده بالا در اروپا به 4.4 درصد و برای وام ها در اروپا به 7.3 درصد خواهد رسید.

اوراق قرضه با بازده بالا یا اوراق قرضه ناخواسته، یک اوراق قرضه شرکتی است که نشان دهنده بدهی صادر شده توسط یک شرکت با وعده پرداخت سود و بازگرداندن اصل سرمایه در سررسید است.

بر اساس تحقیقات این بانک، نرخی که برای نکول وام‌ها در آمریکا برآورد شده است، در نزدیکی بالاترین رقم تاریخی است که در مقایسه با 12 درصد زمان بحران مالی سال 2008-2007 و زمان بحران «حباب دات کام» در اواخر دهه 1990 بیشتر است.

به گفته اقتصاددانان بانک دویچه، شاخص‌ها از به راه افتادن یک موج قریب الوقوع نکول خبر می‌دهد.

استراتژیست‌ها خاطرنشان می‌کنند که شدت و مدت زمان این چرخه غافلگیرکننده خواهد بود.

دویچه بانک هشدار داد، افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی، از جمله فدرال رزرو آمریکاو بانک مرکزی اروپا به منظور مقابله با تورم، خطرات رکود جهانی را افزایش داده است.

آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و چهارمین اقتصاد جهان اکنون وارد رکود شده است.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد