بدهی 88 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی به بانک رفاه تسویه شد

بدهی 88 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی به بانک رفاه تسویه شد

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از تسویه بدهی 88 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی به بانک رفاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به اینکه این سازمان 140 هزار پرسنل و 45 میلیون بیمه شده مستقیم دارد، گفت: 53 درصد جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که در قالب 18 خدمت از قبیل بیمه‌های درمان، بیمه بیکاری، از کارافتادگی و... و. از خدمات آن استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اموال و دارایی‌های شستا متعلق به کارگران و بازنشستگانی است که قبلا بخشی از حقوق خود را سرمایه گذاری کرده‌اند، اظهار داشت: باید با تمرکز بر تولید به سهم مورد نظر در عرصه سرمایه گذاری دست یابیم. سهم تامین اجتماعی از سرمایه گذاری 6 درصد است که باید به 18 درصد افزایش یابد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بر راهبرد افزایش نرخ بازدهی سرمایه گذاری فعالیت‌های شستا وهمچنین افزایش تولید اشاره و تصریح کرد: در فروش تجمیعی 72 درصد رشد داشتیم و از 92 به 163 هزار میلیارد تومان رسیدیم.

موسوی بر لزوم خارج شدن هلدینگ های شستا از تله سوددهی متوسط تاکید کرد و گفت: ایجاد شفافیت با استفاده از سامانه‌های مکانیزه با دسترسی‌های عمومی جزو اولویت‌های ماست. مبارزه با فساد به شکل ساختاری، ایجابی و سلبی در دستور کار است و شستا باید به نماد طهارت اقتصادی در کلان اقتصاد کشور تبدیل شود. با منطق حرفه‌ای، تخصصی و مردمی و انقلابی بودن مسیر فسادستیزی را با قدرت ادامه می‌دهیم.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هدف گذاری سرمایه گذاری در شستا دستیابی به رقم 400 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: تامین اجتماعی قبلا ابربدهکار نظام بانکی بود اما با تعامل این سازمان با بانک رفاه تمام بدهی‌های آنکه بالغ بر 88 میلیارد تومان بود را تسویه کردیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد