وقوع ابر تورم در ایران ممکن نیست / اقتصاد ایران ظرفیت ابر تورم ندارد!

وقوع ابر تورم در ایران ممکن نیست / اقتصاد ایران ظرفیت ابر تورم ندارد!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه ایران از 5 دهه قبل تاکنون نشان می دهد که هیچ گاه ظرفیت برای ابرتورم وجود نداشته اس...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نامه نیوز، اقتصاددانان پیش بینی ابرتورم در خردادماه دارند، حال این سيوال پیش می آید که برای مدیریت این مسيله چه کار باید کرد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره احتمال وقوع ابرتورم در خردادماه گفت: بعضی کارشناسان اقتصادی سال گذشته نیز ابرتورم را پیش بینی می کردند اما ابرتورم محقق نشد. به نظر می آید کارشناسانی که این طور پیش بینی می کنند با شرایط اقتصادی داخلی و بین المللی ما آشنا نیستند.

وی با بیان اینکه ابرتورم در ایران تحقق نخواهد یافت، افزود: ابرتورم را آلمان تجربه کرد که بین جنگ جهانی اول و دوم دچار آن شد و بعدها 14 صفر از روی پول ملی اش برداشت. فرانسه نیز چنین وضعیتی را شاهد بود که بعدها 6 صفر را از پول ملی اش حذف کرد. نمونه دیگر زیمباوه را می توان مثال زد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در ایران ابرتورم محقق نمی شود، اتفاقا این گونه اظهارنظرها اثر روانی منفی بر روی افکارعمومی جامعه دارد. به عبارت دیگر عامل مهم تورم مان، انتظارات تورمی است. انتظارات تورمی را این گونه اظهارنظرها دامن می زند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شرایط اقتصادی کشور از دهه پنجاه تاکنون ادامه داد: بهتر است کارشناسانی که می خواهند اظهارنظر کنند، تجربیات کشورهای مختلف را بررسی کنند. تجربه ایران نیز از 5 دهه قبل تاکنون نشان می دهد که هیچ گاه ظرفیت برای ابرتورم وجود نداشته است.

منبع: نامه نیوز

آخرین اخبار بورس و اقتصاد