توجه سکه به رفتار بازارها / طلا در محدوده منفی

توجه سکه به رفتار بازارها / طلا در محدوده منفی

قیمت طلا و سکه در بازار دیروز همراه با قیمت دلار روند صعودی داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سکه امامی در دادوستدهای روز سه‌‌‌شنبه، برخلاف معاملات پشت خطی روز دوشنبه پیش رفت و بر مدار صعودی قرار گرفت؛ به طوری که هر سکه به قیمت 13میلیون و 240‌هزار تومان معامله شد.

عملکرد ماهانه این کالا 8/ 5‌درصد مثبت واقع شد. همچنین بازدهی سرمایه‌گذاری سکه برای معامله‌گران این بازار در سه‌ماه پاییز 37/ 10‌درصد سودآوری به همراه داشته است.

در این میان برای محرک‌‌‌های کاهشی تنها افت قیمت دلار به زیر مرز حساس می‌تواند زمینه‌‌‌ساز برگشت قیمت سکه به ابتدای کانال 13میلیون تومانی شود. البته ورود اونس طلا به بالای مرز 1800دلار می‌تواند دیدگاه‌‌‌های افزایشی در بازار داخلی را کمی تقویت کند.

به نظر می‌رسد در صورتی که سکه امامی حمایت فنی 12میلیون و 800‌هزار تومان را از دست بدهد، سرعت سقوط بیشتر خواهد شد.

مطالعه بیشتر: معاملات عجیب لیر در خوی/ افزایش 60 درصدی قیمت لیر در شهرهای مرزی
محدوده منفی طلا

به گزارش دنیای اقتصاد، پس از افت اونس طلا در شروع معاملات هفته، شاخص دلار در پایین رکورد بالای اخیرش ماند و پس از ضربه‌ای که به برنامه‌های هزینه دموکرات‌ها در واشنگتن وارد آمد، عقب‌نشینی کرد. دلار ضعیف‌تر، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی جذاب‌تر می‌کند.

به این ترتیب، این فلز گرانبها نوسان افزایشی از خود نشان داد اما در ادامه دادوستد‌های دیروز تا ساعت 20 به وقت تهران به 1786دلار تنزل کرد. به نظر می‌رسد طلا در نقطه 1815دلار دارای مقاومت بسیار شدیدی است. این نقطه بالاترین قیمت طلا در هفته گذشته به شمار می‌رود که پس از برخورد به آن طلا وارد روند اصلاحی شده و به زیر 1800دلار سقوط کرد.

به نظر می‌رسد، با وارد شدن به فصل تعطیلات شاهد کاهش حجم معاملات باشیم، این درحالی است که قیمت طلا از ابتدای سال میلادی تاکنون 100دلار کاهش را تجربه کرده است.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی بازار طلا و دلار / 60 ثانیه با بازارهای مالی امروز 30 آذر

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد