هزینه نجومی تعمیر لوازم خانگی/ تعویض موتور یخچال تا 10 میلیون تومان

هزینه نجومی تعمیر لوازم خانگی/ تعویض موتور یخچال تا 10 میلیون تومان

هزینه تعمیر لوازم خانگی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است به گونه‌ای که هزینه تعویض لوازمی مانند کمپرسور ساید بای ساید به 9 تا 10 میلیون تومان می‌رسد. نایب ريیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی علت این موضوع را افزایش قیمت قطعات لوازم خانگی می‌داند.

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش قیمت لوازم خانگی باعث شده که مردم به جای تعویض کالا آنها را تعمیر کنند. هر چند که این روزها هزینه تعمیر هم به شدت گران شده است. برخی کاربران توییتر با اشاره به این موضوع از تجربه‌های شخصی خود نوشته‌اند. به عنوان مثال کاربری در توییتر نوشته است: « تا دیروز خوشحال بود ارزش یخچال 12 میلیون تومنی‌ش به 90 میلیون تومان رسیده، امروز که برای تعویض موتور یخچال مجبور شده 9 میلیون تومان پول بدهد فهمیده چه کلاه گشادی سر همه‌مون رفته!»

یکی از خریداران یخچال ساید بای ساید هم به تجارت‌نیوز گفت: موتور یخچال ساید بای ساید سوخته است. هر چند که در گارانتی این کالا نوشته شده که هزینه‎‌های جانبی تا پنج سال ضمانت دارد اما نمایندگی‌ها این بازه زمانی را قبول ندارند و اعلام کرده‌اند که شرکت تا 18 ماه محصول‌ را بیشتر گارانتی نکرده است. از این‌رو تمام هزینه‌ها بر عهده خودمان است.»

چرا هزینه تعمیر بالا رفته است؟

نایب ريیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این مورد به تجارت‌نیوز گفت: وقتی لوازم خانگی گران می‌شود هزینه تعمیر آن هم بالا می‌رود. به عنوان مثال کسی که سوار خودرو خارجی شده تا چندی پیش با 200 هزار تومان روغن ماشین خود را عوض کرده اما اخیرا با افزایش چشم‌گیر قیمت‌ها هزینه تعویض روغن خودرویش به یک میلیون تومان رسیده است. درباره لوازم خانگی هم چنین وضعیتی وجود دارد.

محمدحسین اسلامیان ادامه داد: کسی که یک ساید بای ساید لاکچری با قیمت 90 میلیون تومان می‌خرد طبیعی است اینکه بخواهد کمپرسور یخچال را با هزینه 10 میلیون تومان تعویض کند، چرا که هزینه تعویض کمپرسور یخچال ساید بای ساید ایرانی نیز بین چهار تا پنج میلیون تومان آب می‌خورد.

اسلامیان همچنین گفت: واردات کمپرسور آزاد است و کمپرسور برخی یخچال‌های ایرانی از چین و سنگاپور خریداری می‌شود. البته در یخچال‌های ایرانی کمپرسورهای اتریشی و ایتالیایی به کار برده شده که واردکنندگان از کشورهای مورد اشاره وارد می‌کنند.

او به مردم توصیه کرد: چنانچه قصد خرید کالا دارند حتما کد کالا را در سامانه جامع گارانتی استعلام بگیرند.

فروشندگان لوازم خانگی می‌گویند ساید بای سایدهایی که گارانتی دارند می‌توانند کالاهایشان را تا پنج سال رایگان تعمیر کنند و کسانی که کالای قاچاق می‌خرند باید از جیب خودشان این هزینه را پرداخت کنند.

 

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

مطالعه بیشتر: لوازم خانگی قاچاق با گارانتی! / گارانتی ساید بای ساید نیم میلیون تومان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد