پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 29 دی | بورس از منفی به مثبت می‌رود؟

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 29 دی | بورس از منفی به مثبت می‌رود؟

بورس امروز 28 دی 1400 هم قرمزپوش بود و شاخص کل کانال 1.3 میلیون واحدی را از دست داد تا چشم و امید سهامداران به واکنش فردای شاخص به محدوده حمایتی باشد. در گفتگو با عرفان هودی کارشناس بازار سرمایه به بررسی بورس فردا پرداخته ایم.

به گزارش نبض بورس، بورس امروز 28 دی 1400 هم قرمزپوش بود و شاخص کل کانال 1.3 میلیون واحدی را از دست داد تا چشم و امید سهامداران به واکنش فردای شاخص به محدوده حمایتی باشد. در گفتگو با عرفان هودی کارشناس بازار سرمایه به بررسی بورس فردا پرداخته ایم.

حرکت بازار از منفی به مثبت؟

عرفان هودی از تحلیلگران و کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: در خصوص بازار فردا و معاملات در روز‌های آتی در ابتدا باید چند نکته را مورد توجه قرار دهیم و بعد درباره بازار پیش بینی را داشته باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یک مورد بازار‌های موازی است که باید با بازار سرمایه مقایسه کنیم. هفته گذشته بازار ارز‌های دیجیتال در حال درجا زدن بود، سکه بازدهی منفی 3 درصد، دلار بازدهی منفی 2.5 درصد، شاخص کل بازدهی منفی 2.2 درصد و شاخص کل هموزن نیز بازدهی منفی 1.6 درصد را داشتند. این منفی بودن شاخص کل و میانگین ارزش معاملات خرد که به زیر 3 هزار میلیارد تومان رسیده است بیانگر آن است که اگر بازار سرمایه بخواهد به حال و روز خوبی برسد باید حداقل ارزش معاملات به بالای 4 هزار میلیارد تومان برسد.  وی ادامه داد: ارزش معاملات امروز بورس حدود 2.5 هزار میلیارد تومان بود که عدد بسیار پایینی است.

هودی گفت: به نظر من بازار باید چشمش به سهم‌هایی باشد که لیدر هستند. سهم‌های گروه خودرویی ما می‌توانند نقش لیدری را در این بازار ایفا کنند. نماد خودرو و خساپا می‌توانند لیدر این بازار باشند. کما اینکه در روز جاری چند بار صف خساپا جمع شد.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: به نظر من شاخص کل در معاملات فردا یک منفی به مثبت خواهد داشت. اگر بخواهیم نموداری به بازار نگاه کنیم در این محدوده‌ای که شاخص کل هم اکنون در آن قرار گرفته، کف کانال حمایتی است و یک میلیون و 270 هزار تا 280 هزار واحد کف کانال حمایتی است و فردا بازار ناچار است که مثبت شود و اگر این اتفاق نیفتد و شاخص حمایت نشود ترسی به ترس سهامداران ما افزوده خواهد شد. از همین رو پیش بینی من این است که بازار ما یک منفی به مثبت خواهد داشت و حتی اگر مثبت نشود هم بازار می‌تواند یک سقوط مثلا 10 هزار واحدی را در ابتدا تجربه کند و بعد از آن روند رو به بهبود رود و مثلا با 2 هزار واحد منفی به کار خود پایان دهد. این اتفاق هم در بین اهالی بازار منفی به مثبت تلقی می‌شود.

هودی گفت: این اتفاق اگر رخ دهد می‌توانیم برای هفته بعد بگوییم که هفته مناسبی خواهیم داشت. الان پی بر‌ای بازار بورس و فرابورس را که مورد بررسی قرار می‌دهیم می‌بینیم که پی بر‌ای بورس نزدیک 8 و فرابورس نزدیک 9 است و میانگین پی بر‌ای بورس و فرابورس هم حدود 8 می‌باشد.

وی اظهار داشت: خیلی بازار از لحاظ قیمتی جذاب است و وقتی بازار‌های جهانی را نیز بررسی می‌کنیم می‌بینیم که قیمت نفت و سایر کامودیتی‌ها رشد داشته است و این نشان می‌دهد که همه چیز برای رشد بورس آماده است، ولی به دلیل بی اعتمادی این اتفاق رخ نمی‌دهد.

هودی در انتها گفت: در مجموع سهامداران به نماد‌های لیدر خودرویی چشم داشته باشند و اگر صف‌های این نماد‌ها جمع شود، هفته آینده نمی‌گویم اوضاع عالی می‌شود، اما می‌گویم که مناسب می‌شود و شاخص کل ما می‌تواند رشد کند و سطح یک میلیون و 350 هزار واحدی را پس بگیرد.

  • پیش بینی بورس هر روز ساعت 16 در صفحه پیش بینی نبض بورس منتشر می‌شود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد