پیش بینی بورس فردا، بورس مثبت می ماند؟

پیش بینی بورس فردا، بورس مثبت می ماند؟

امروز شنبه 25 بهمن 99 اولین روزی بود که دامنه نامتقارن اجرایی شد و بازار سبزپوشی را شاهد بودیم. شاخص کل رشد کرد و شاهد رکوردشکنی ورود پول حقیقی در زمستان 99 بودیم. بورس مثبت خواهد ماند؟

به گزارش نبض بورس، امروز اولین روزی بود که در بورس، دامنه نامتقارن اجرایی شد و همان گونه که پیش بینی می‌شد این تصمیم با استقبال سهامداران مواجه شد.  

بورس امروز سبزپوش بود و شاخص کل توانست با رشد بیش از 47 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 262 هزار و 202 واحدی برسد و شاخص کل هموزن نیز رشد 12556 واحدی را تجربه کرد و خود را به سطح 435 هزار و 615 واحدی رساند.  (در همین رابطه بیشتر بخوانید: گزارش بورس امروز شنبه 25 بهمن 99)

شرایط بازار امروز هم برای سهام کوچک و هم برای سهام شاخص ساز مساعد بود.  

هر چند که در ماه‌های اخیر بیشتر شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم امروز، اما برای دومین روز متوالی پول حقیقی به بازار وارد شد و حتی این ورود پول حقیقی که حدود 1500 میلیارد تومان بود، توانست رکورد ورود پول حقیقی به بازار در زمستان 99 را بشکند.  

 

از سوی دیگر رکورد خروج پول از صندوق‌ها با درآمد ثابت امروز شکسته شد.

صندوق‌های پالایشی یکم و دارایکم عملکرد خوبی را امروز داشتند و قیمت آخرین معامله آن‌ها حدود 10 درصد رشد کرد.  

بورس فردا چگونه خواهد بود؟

رویا ذبیحی سامانی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: با توجه به جلسه شورای عالی بورس و تصویب دامنه نامتقارن سهام، افزایش ضریب اعتبار کارگزاری‌ها در کنار رشد نرخ دلار، موجب معاملات مثبت سهام در روز معاملاتی جاری شد و همچنین رکورد خروج پول از صندوق‌ها و اوراق درامد ثابت شکسته شد که این مسيله موجب ورود پول به بازار خواهد شد. پیش بینی می‌شود که بازار فردا هم مثبت باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت:، اما دامنه نوسان نامتقارن در کوتاه مدت ممکن است موجب مثبت شدن بازار شود، ولی دربلندمدت موجب ترس سهامداران از دامنه منفی خواهد شد و به نفع بازار نخواهد بوذ.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد