‌سود سهام عدالت مربوط به عملکرد 1400 در دو نوبت واریز می‌شود

‌سود سهام عدالت مربوط به عملکرد 1400 در دو نوبت واریز می‌شود

ريیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 شرکت‌های سرمایه‌پذیر که قرار است امسال واریز شود، در دو نوبت واریز می‌شود.

حسین قربانزاده در گفت‌ با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد پرداخت سود سهام عدالت‌، بیان کرد‌: احتمالا سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 شرکت‌های سرمایه‌پذیر که قرار است امسال واریز شود، در دو نوبت واریز می‌شود.

وی در مورد میزان و زمان واریز سود در مرحله اول، گفت: رقم دقیق آن هنوز مشخص نشده است اما به زودی مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت اجرا خواهد شد.

ريیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد واگذاری سهام عدالت به دو دهک کم‌درآمد جامعه شامل مشمولان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اظهار داشت: از 22 خرداد‌‌ پیش‌نویسی در راستای قانون بودجه سال جاری تهیه کردیم و افراد مشمول دریافت سهام عدالت، از دو دهک کم‌درآمد کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به تعداد 3.5 میلیون نفر که فاقد سهام عدالت بودند را شناسایی‌ و پیش‌نویس آن را به دولت ارايه کردیم.

وی افزود: بحث واگذاری سهام عدالت به دو دهک کم‌درآمدی هم‌اکنون در دولت در دست بررسی است و بعد از نهایی شدن در دولت عملیاتی خواهد شد.

به گزارش فارس، طبق بندی از ‌‌قانون بودجه سال 1401 دولت مکلف است از سهام عدالت از دو دهک کم‌درآمدی جامعه را شناسایی کرده و از محل باقیمانده سهام دولت در شرکت‌ها، سهام عدالت اختصاص دهد.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد